• Anonym (Io)

    Påhoppad av okänd man på cykel

    Jag skriver mest det här för jag inte har någon att ringa mitt i natten.  Var på väg hem från en fest då en man börjar följa efter mig med cykeln. Först tänkte jag att han var någon jobbig droglangare eller försökte få kvart i tre ragg, men han blev mer och mer obehaglig och till sist började ha försöka få mig med.

    Jag bad honom lämna mig ifred, då blev han konstigare och började kalla mig hora och väste vad han skulle göra med mig. Jag var helt ensam förutom två unga killar långt fram på gatan, som jag skrek efter hjälp från och de hörde mig som tur var och kom springande.Då stack den obehagliga mannen  iväg på sin cykel. Jag ringde polisen, mest med tanke på andra tjejer på väg hem, jag blev ju inte fysiskt skadad.

    Nu känner jag mig jättekonstig och lite chockad. Vet inte om jag kommer våga gå ut själv på kvällen/natten igen. Känns som jag hade en himla tur med de två studenterna som var snälla och följde mig ända hem.

  • Svar på tråden Påhoppad av okänd man på cykel
  • Anonym (Kram)

    Fy vad hemskt. Det är tyvärr inte säkert att gå ute själv längre som kvinna. Skönt att det gick bra. Kram!

  • Anonym (Vinn)

    Usch var hemskt, tur att det gick bra! Förstår att första instinkten är att begränsa sig själv men låt inte dessa människor vinna över ditt liv.

  • Anonym (...)

    Det är ju helt sjukt att man inte kan få vara ifred.. Jag är uppvuxen i en liten stad där jag ofta var ute och gick om kvällarna med musik i öronen. Idag bor jag i en av Sveriges största städer och jag kommer aldrig någonsin att våga mig ut på en kvällspromenad, helst inte ensam med musik i öronen.. Jag har helt tappat min frihet vilket jag saknar! Ibland tänker jag på hur världen hade sett ut utan män.. Fyfan vad skönt för oss kvinnor.

  • Anonym (dmer)

    Så här är det ju i nya trygga Sverige man får de man röstar på 

  • Anonym (Sverige)

    Hej och välkommen till sverige.

    På natten så sover politikerna som godast så det bör inte vara en av dem.

    Förstår att det varä obehagligt! Ledsen att du har varit med om det.. Förjävligt att det ska finnas idioter men ärligt talat den sista är inte född än!

  • Anonym (Io)
    Anonym (Kram) skrev 2019-12-14 05:03:38 följande:

    Fy vad hemskt. Det är tyvärr inte säkert att gå ute själv längre som kvinna. Skönt att det gick bra. Kram!


    Tack.
    Anonym (Vinn) skrev 2019-12-14 05:06:22 följande:

    Usch var hemskt, tur att det gick bra! Förstår att första instinkten är att begränsa sig själv men låt inte dessa människor vinna över ditt liv.


    Lätt att säga, men inte så lätt att göra. Jag har fått liknande vibbar förr av män på natten. Ja brukar dock ganska lätt kunna skrämma iväg dessa, det här var annorlunda, det var något konstigt med honom. Ha har eller kommer skada andra, det är jag säker på.
    Anonym (...) skrev 2019-12-14 05:06:50 följande:

    Det är ju helt sjukt att man inte kan få vara ifred.. Jag är uppvuxen i en liten stad där jag ofta var ute och gick om kvällarna med musik i öronen. Idag bor jag i en av Sveriges största städer och jag kommer aldrig någonsin att våga mig ut på en kvällspromenad, helst inte ensam med musik i öronen.. Jag har helt tappat min frihet vilket jag saknar! Ibland tänker jag på hur världen hade sett ut utan män.. Fyfan vad skönt för oss kvinnor.


    Jo, samma här. Också uppvuxen i småstad där man kunde röra sig som man ville och man kände de flesta. Bor också i en av Sveriges största städer nu. Känns inte tryggt.
    Anonym (S) skrev 2019-12-14 09:34:37 följande:

    Har du polisanmält?


    Ja det gjorde jag direkt så de skulle ha en chans att rädda någon annan stackars tjej på väg hem. Nu tog det tyvärr lång tid att komma fram på 112 inatt, så han hann säkert sticka, oavsett så kunde jag beskriva honom väldigt väl.

  • Anonym (Anna)

    Hmmm....
    Du kanske kan lägga ut en allmän varning på Facebook? Var du råkade ut för det här, hur han betedde sig, när det var, att han åkte cykel osv.
    Tips för framtiden kan vara att låtsas prata med någon i mobilen, högt och ljudligt, och berätta var du är, vad du gör, osv.

  • Anonym (Io)
    Anonym (Anna) skrev 2019-12-14 12:20:58 följande:

    Hmmm....
    Du kanske kan lägga ut en allmän varning på Facebook? Var du råkade ut för det här, hur han betedde sig, när det var, att han åkte cykel osv.
    Tips för framtiden kan vara att låtsas prata med någon i mobilen, högt och ljudligt, och berätta var du är, vad du gör, osv.


    Har inte facebook faktiskt, men visst, hade varit smart. Kan säga här att det gäller Malmö.

    Jag gjorde detta med telefonen, försökte även ringa min pojkvän, men den här killen var på mig på ett väldigt aggressivt sätt och verkade inte normal/psykiskt sjuk på något sätt, men också sexuellt aggressiv.

    Har aldrig sett hans beteende förut, det var väldigt otäckt.
  • Pierott

    Bodde i en av dom större städerna för många år sedan. Gick ut på natten för att gå till macken o köpa cigg. Macken låg ca 800meter från min bostad fågelvägen sett. När jag kliver ut från macken ser jag en snubbe cirkla runt macken på en cykel o tittar på mig. Då jag inte ville gå den snabbaste vägen hem ensam tog jag rygg på ett gäng som gick på andra sidan vägen. Men i en korsning gick dom rakt o jag var tvungen att svänga för att komma hem.

    Då börjar denna mannen förfölja mig, cykla jämsides, cykla iväg, komma tillbaka o så fortsatte det hela vägen. Jag tror att de som räddade mig var att jag låtsades prata i telefon så fort han var i närheten. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv när jag tog mig in i första porten på huset jag bodde i, som dessutom porten inte gick igen på då de snöat så förbannat!. Kastar mig ner i källargången o får igen dörren tack o lov. Då först kunde jag andas. När jag kom hem o lugnat mig ringde jag polisen, men dom fick såklart aldrig fatt i honom.

    De är helt sjukt att man som kvinna inte ska kunna gå ute efter mörkrets inbrott!

Svar på tråden Påhoppad av okänd man på cykel