• liiiiiie

Vad ta betalat för hundrastning/dagmatte?

Om man betalar skatt och har försäkring. Är 3800 kr för dagmatte och 3200 kr för hundrastning heltid för mycket enligt er? Gäller ju att folk är beredda att betala det. När jag googlat runt verkar det dock vara rimliga priser, men många kanske tycker att det är för dyrt? Alternativet är ju att inte betala skatt och ta typ 2000 kr i månaden men känns inte rätt när tanken är att ha det som inkomst, även om det inte blir mycket.

• Svar på tråden Vad ta betalat för hundrastning/dagmatte?
  • liiiiiie
    Studentpappa skrev 2019-12-14 18:34:38 följande:

Jag förstår inte, varför ska frilansfinans ha 50% av avgiften? Vad är vitsen med det?

Ja då ingår försäkring också. Det är bra om en inte vill/ har tillräcklig kunskap för att starta ett företag, dom fixar allt.
  • Studentpappa
    liiiiiie skrev 2019-12-14 18:41:16 följande:

Ja då ingår försäkring också. Det är bra om en inte vill/ har tillräcklig kunskap för att starta ett företag, dom fixar allt.

Kan inte vara värt 50% av omsättningen, det säger ju sig själv att det är en orimligt hög avgift. F-skatt och försäkring kostar garanterat inte motsvarande summor.

Så svårt är det inte att köra egen låda på F-skatt.

Hanterar dom inbetalning av arbetsgivaravgifter och pension till dig i dom 50%, eller ska du göra det på dina kvarstående 50%?
    Ride it like you stole it
  • viseversa
    liiiiiie skrev 2019-12-14 18:26:46 följande:
    Jag skulle använda mig utav frilansfinans. Så av dessa 3200 kr, skulle jag endast få 1600 kr i månaden. För att rasta en hund varje dag. Det blir inte mycket. 1800 kr skulle jag få för att vara dagmatte.

Jag skulle använda mig utav frilansfinans. Så av dessa 3200 kr, skulle jag endast få 1600 kr i månaden. För att rasta en hund varje dag. Det blir inte mycket. 1800 kr skulle jag få för att vara dagmatte. Alternativet är att göra det svart, då kan jag ta priserna du föreslår, annars går det inte ihop.
    Gör inte någon skillnad i min plånbok. Jag får ju ändå betala nästan 4000 i månaden. 
  • viseversa
    Studentpappa skrev 2019-12-14 17:57:28 följande:
    Tjuvparar dom hundarna med andra på dagarna eller hur får dom det att gå ihop? Lär ju behövas 20 hundar/pers för att få ihop det med en lokalhyra, om det inte är folk på bidrag som passar hundarna.
    På min hunds dagis är dom 4 anställda på 45 hundar. Och då är dom ute hela dagarna. inte med alla samtidigt såklart men dom har ett fast chema för alla hundarna. Vet dock inte vad dom har för hyra. men det är en gammal lokal. Dock väldigt passande för verksamheten.
  • Studentpappa
    viseversa skrev 2019-12-14 19:51:19 följande:
    På min hunds dagis är dom 4 anställda på 45 hundar. Och då är dom ute hela dagarna. inte med alla samtidigt såklart men dom har ett fast chema för alla hundarna. Vet dock inte vad dom har för hyra. men det är en gammal lokal. Dock väldigt passande för verksamheten.
    38 000:-/skalle i månaden, kanske mindre om inte alla är där heltid som ska betala hyra, pension, avgifter och lön. Ja inte är det en bransch att bli rik på.

Vi bor grannar med ett hunddagis och det ser ut som de flesta knappt kan knyta skorna som rastar hundarna. Så jag utgår från att det är någon form av kombinerad dagverksamhet. 
    Ride it like you stole it
  • viseversa
    Studentpappa skrev 2019-12-14 19:56:38 följande:
    38 000:-/skalle i månaden, kanske mindre om inte alla är där heltid som ska betala hyra, pension, avgifter och lön. Ja inte är det en bransch att bli rik på.

Vi bor grannar med ett hunddagis och det ser ut som de flesta knappt kan knyta skorna som rastar hundarna. Så jag utgår från att det är någon form av kombinerad dagverksamhet. 
    Nja blir ju inte det då dom har hyra som sagt. el och andra räkningar har dom säkert också. Snarare 20 000 i månaden. Kanske lite mer per skalle.
  • liiiiiie
    viseversa skrev 2019-12-14 19:49:06 följande:

Gör inte någon skillnad i min plånbok. Jag får ju ändå betala nästan 4000 i månaden. 

Nej, men man får ju skilja på vitt och svart. De flesta kanske är beredda att betala lite mer om det är vitt.
  • Anonym (Voff)
    viseversa skrev 2019-12-14 19:51:19 följande:

Geez... den där branschen måste vara för idealister.

Ingår mat till hundarna för 3000kr/mån?
  • liiiiiie
    Studentpappa skrev 2019-12-14 19:14:43 följande:

Kan inte vara värt 50% av omsättningen, det säger ju sig själv att det är en orimligt hög avgift. F-skatt och försäkring kostar garanterat inte motsvarande summor.

Så svårt är det inte att köra egen låda på F-skatt.

Hanterar dom inbetalning av arbetsgivaravgifter och pension till dig i dom 50%, eller ska du göra det på dina kvarstående 50%?

Jag har inte satt mig in i det ännu. Men avgiften dom tar är på 6%.
  • Anonym (Holetthedogsout?)

Ooooj dyrt att ha hund och ett fritt liv samtidigt.

2000-3000 för vad? Rastning från hemmet eller på ett riktigt hunddagis? Ingår mat och omvårdnad?

Vill inte folk umgås med sina hundar? Varför skaffar de en såifall.. Jag kan förstå att man lägger det på ett hund dagis/hotell en vecka om året när det är semester utomlands.

Hmm jsg tyckte att det låt dyrt.. 7-8 hundar och du är uppe i 25-30. 000.

Håller du 100% koll på att de inte pippar med varandra så det blir hej kom och hjälp mig blandning som jag för ta hand om?

Dem är snabba som fan när de är på det humöret.

Svar på tråden Vad ta betalat för hundrastning/dagmatte?