Inlägg från: Anonym (op) |Visa alla inlägg
  • Anonym (op)

Heroinmissbruk

Irritationen kan bero på drogsug, men också på andra psykiska problem som depression. Jag har själv tagit mig ur ett missbruk av heroin, inte så långt som din har haft, men tillräckligt länge. Efter att jag slutade tog det mer än ett år innan jag kände mig hyfsat återställd rent drogmässigt med drogsug osv (det kan jag få än idag, 12 år senare, men jag gör det inte)

Kan inte personen skaffa någon att prata med i alla fall. Det måste inte vara en regelrätt behandling? En psykolog?

Jag gjorde inte heller någon behandling, men på senare år har jag sökt terapi för de psykologiska problem jag har som gjorde att jag började ta droger.

Skador på hjärnan ska ju inte heroin ge i så hög grad som andra droger, men säkert påverkar det belöningssystemen och man blir i obalans en längre period.

• Anonym (op)

Jag har ingen substitonsbehandling.

• Anonym (op)
    Drottningen1970 skrev 2019-12-15 12:19:45 följande:
    I jämförelse med andra droger som exempelvis alkohol och hasch som missbrukas under lång tid så är heroinister utan tvekan de som är kognitivt minst skadade efter avslut. En haschmissbrukare exempelvis går det knappt att hålla ett vettigt samtal med lång tid efter att hen blivit ren om hen missbrukat i 15 år.
    Fast det där är överdrivet. Min pojkvän har missbrukat cannabis i 20 år, han är absolut fortfarande intelligent, har ett krävande jobb, osv osv
  • Anonym (op)
    Anonym (Lol) skrev 2019-12-15 13:34:29 följande:
    Säker på att den person som du pratat med som påstår sig bara rökt gräs inte dundrat i sig massa annat shit? XD(som typ 50% av gräs-rökande människor gör) eller också var nog den personen efterbliven redan innan. Jag vet lärare som röker gräs och håller i fullt fungerande lektioner trots decennier av rökning. Så din fakta är nog inte hundra där. Vettiga samtal kan man nog till hundraprocent ha om man BARA hållt sig till ?hasch?.
    Det varierar nog en del vilket skick man blir i. Jag romantiserar inte röka på något sätt, min pojkvän blev en instabil idiot av att röka (mer av att sluta röka) nu är han också bipolär, men diagnoser i allmänhet är nog vanliga bland folk som tar droger och ofta triggar det varandra. Psykoser är ju inte kognitivt så bra för hjärnan heller vilket många missbrukare får till sist.

Tycker av allt amfetamin gör mest skada på hur man fungerar efteråt, utan att ha läst några forskningsrapporter, det har jag själv gått på i många år.
Svar på tråden Heroinmissbruk