• Noraflora

    Hjäälp!! blödningar som inte tar slut

    Hej kan någon där ute snälla hjälpa/ge råd?

    Det är så att min mäns har hållit på i 16 dagar och vad jag lagt märke till är att det inte ens ser ut att vara mot sitt slut.

    Vad ska jag göra?

    Är detta normalt? Och vad kan det bero på?

    Behöver jag vara orolig?

  • Svar på tråden Hjäälp!! blödningar som inte tar slut
  • Anonym (Li)
    Noraflora skrev 2019-12-14 22:52:32 följande:

    Hej kan någon där ute snälla hjälpa/ge råd?

    Det är så att min mäns har hållit på i 16 dagar och vad jag lagt märke till är att det inte ens ser ut att vara mot sitt slut.

    Vad ska jag göra?

    Är detta normalt? Och vad kan det bero på?

    Behöver jag vara orolig?


    Gör ett gravtest, jag hade en långvarig mens för ca 1 år sen efter två veckor bestämde jag mig för att gå till gyn och där gjorde man ett gravtest och det visade sig att jag var gravid o det var ett missfall.
  • Anonym (Låter nästan som jag)
    Noraflora skrev 2019-12-15 16:52:03 följande:

    Kan omöjligt vara gravid då jag har pstav.


    Man kan självfallet bli gravid trots pstav. Då är det nästan ännu viktigare att du tar kontakt med UMO eller MVC/KK (beroende på din ålder och om gravtest. visar pos, annars kan du göra ett gravtest. där) eftersom att risken för utomkvedshavandeskap höjs om man blivit gravid med p-stav.

    Jag hade aldrig använt p-stav, men mitt missfall var precis såhär. Min mens var två dagar sen, kissade neg. på ett gravtest, fick min mens, slutade aldrig blöda, tog ett gravtest. som visade pos, in till gyn, konstaterade graviditet via blodprov och sedan konstaterades ett missfall efter ett andra blodprov. Blödde i 6 veckor till utöver detta och plussade lika länge. MYCKET långdraget, tyvärr. :/
Svar på tråden Hjäälp!! blödningar som inte tar slut