• Cheesc­ake
    Sat 14 Dec 2019 23:23
    194 visningar
    10 svar
    10
    194

    Sjuksköterskor, se hit!

    Jag har för mig att en potentiell arbetsgivaren kan se art du blivit anmäld (även om man fått erinan eller varning). Men eftersom du inte fått det så tror tror jag inte att en potentiell arbetsgivare hadd lagt någon stor vikt vid det.

  • Cheesc­ake
    Sat 14 Dec 2019 23:24
    #2
    Cheescake skrev 2019-12-14 23:23:38 följande:

    Jag har för mig att en potentiell arbetsgivaren kan se art du blivit anmäld (även om man fått erinan eller varning). Men eftersom du inte fått det så tror tror jag inte att en potentiell arbetsgivare hadd lagt någon stor vikt vid det.


    *erinran

    Felaktiga anklagelser? Hur menar du? Patienten upplevde väl det denne upplevde.
  • Cheesc­ake
    Sat 14 Dec 2019 23:38
    #7
    Anonym (H) skrev 2019-12-14 23:29:00 följande:

    Haha du jobbar inte inom vården va? Du skulle bara veta hur många knäppskallar som söker vård enbart för att kunna anmäla personal och jävlas. Många har bestämt sig redan innan de kommer till avdelningen och då spelar det ingen som helst roll vad personalen gör eller säger.


    Ja, jag jobbar inom vården och vet att det finns "knäppskalle som söker vård envart för att kunna anmäla personal och jävlas". Jag vet också att det är oetisk och inte bra av en sak art påstå art anmälan var falska anklagelser. En patients upplevelser är inte falska bara för att personalen inte håller med.

    Jag har dock aldrig stött på patienter som gjort falska anklagelser. Har i och för sig aldrig blivit anmäld.
  • Cheesc­ake
    Sat 14 Dec 2019 23:40
    #8
    Anonym (Ssk) skrev 2019-12-14 23:36:19 följande:

    Ja, patienten upplevde saker. I sin psykos... HSAN utreder ändå.


    Ja, självklart utreder HSAN. Det är skyldig att göra det. Min poäng var att du gör dig inte speciellt populär om du säger till potentiella arbrsgivare att anklagelsen var falska. Bättre att tala om vad som hände och resultatet om frågan kommer upp. Att patienten anmälde hela avdelningen är envart positivt för dig.
  • Cheesc­ake
    Sat 14 Dec 2019 23:40
    #8
    Anonym (Ssk) skrev 2019-12-14 23:36:19 följande:

    Ja, patienten upplevde saker. I sin psykos... HSAN utreder ändå.


    Ja, självklart utreder HSAN. Det är skyldig att göra det. Min poäng var att du gör dig inte speciellt populär om du säger till potentiella arbrsgivare att anklagelsen var falska. Bättre att tala om vad som hände och resultatet om frågan kommer upp. Att patienten anmälde hela avdelningen är envart positivt för dig.
  • Cheesc­ake
    Sun 15 Dec 2019 20:25
    #10
    Anonym (Ssk) skrev 2019-12-15 07:42:58 följande:

    Men tror du jag är dum eller?! Givetvis tänker jag inte lägga fram det på sättet du beskriver.


    Syftade mera på om frågan kom upp.

    Hur tänker du lägga fram det, om frågan kommer upp? Skylla allt på patienten istället för att sakligt förklara vad som hände?
Svar på tråden Sjuksköterskor, se hit!