• zivv

    Bilder varje dag?

    Tar ni bilder på era småbarn varje dag?

    Menar bara från vardagen , men att det finns några bilder från varenda dag?

    Blir det bara ett par stycken?

    Eller kanske 10, 20, 30 per dag???

    Filmklipp också?

    Är det mest bara halvdåliga mobilbilder?

    Eller har ni digitalkamera också?

  • Svar på tråden Bilder varje dag?
  • Mascaraklumpar

    Nej, verkligen inte. Tänk vilken enorm mängd bilder det skulle bli under barnens uppväxt - hur skulle man ens orka kolla igenom alla?

    Jag tar bilder då och då. Både vardagsbilder och vid speciella tillfällen. Går regelbundet igenom alla nytagna bilder och tar bort alla dåliga. Filmklipp kanske 1 per månad. Har trots detta tusentals bilder på mina två barn.

    Jag har en systemkamera men använder den inte så ofta längre då mobilkamerorna nu för tiden är så pass bra.

  • LaFontaine

    Har du funderat på att prata med någon om ditt mående? Bara baserat på den här och din tandtråd, läser i alla fall jag om en person som verkar förstora upp det minsta och effektivt ge sig själv dåligt samvete. Och det är ju väldigt onödigt att ha!

  • Magical
    zivv skrev 2019-12-15 21:52:26 följande:

    Tar ni bilder på era småbarn varje dag?

    Menar bara från vardagen , men att det finns några bilder från varenda dag?

    Blir det bara ett par stycken?

    Eller kanske 10, 20, 30 per dag???

    Filmklipp också?

    Är det mest bara halvdåliga mobilbilder?

    Eller har ni digitalkamera också?


    hur ska man orka det? 
  • syntharen

    När dom två yngsta var nyfödda tog jag nog flera bilder varje dag (äldsta är 9 år och då var mobilkameran inte särskilt bra och digitalkameran användes men inte flera ggr om dagen varje dag). Nu är yngsta 11 månader och jag tar kanske ett par bilder varje vecka, nån videosnutt då och då. På 3-åringen tar jag nån bild i månaden och på 9-åring mer sällan, vilket jag nu ska ändra på. Jag ska ta mer bilder på honom...

  • zivv
    LaFontaine skrev 2019-12-16 10:21:22 följande:

    Har du funderat på att prata med någon om ditt mående? Bara baserat på den här och din tandtråd, läser i alla fall jag om en person som verkar förstora upp det minsta och effektivt ge sig själv dåligt samvete. Och det är ju väldigt onödigt att ha!


    Jo du har så rätt i att jag gör det. Har nog svårt att se själv vad som är rimligt att stressa upp sig för och inte.

    Och jo jag har funderat på att prata med någon, men det är svårt att veta var man ska vända sig, samt att få till det då man hemma med ett litet barn.

    Det är nog mycket det som gör allt värre, isoleringen, bara vara med sitt barn och knappt träffa andra än pappan till barnet. Vilket i skn tur skapar dåligt samvete att må såhär under den här tiden då mitt barn är litet, inte kunna minnas tillbaka som mysig tid. Det skapar också dåligt samvete och ältande.

    Så ja det blir en dålig cirkel, funderande, ältande, vad är rimligt att ha för krav på sig osv, så det är nog därför jag frågar.

    Efter svaren jag fick i tandtråden känns det lite bättre då inser att det inte vartenda barn som har sina tänder väl dokumenterat
Svar på tråden Bilder varje dag?