Anonym (.) skrev 2019-12-18 05:26:06 följande:
Allt gick så fort så vi hann liksom inte fatta något, när vi ringde och sa att det var 1-2 minuter mellan värkarna så skrek dom på oss att åka in... vi var så inställda på att man går över med det första, även när vi var inne så sa de "det är i det här rummet du ska föda" "jaha, men inte idag va?" Svarar jag som fortfarande inte kunde fatta att bebisen var på väg, det var först när jag skulle gå på toa och de sa att jag absolut inte fick försöka bajsa (vilket var vad jag behövde) för det är bebisen som försöker komma ut som vi började förstå att nu är det på riktigt.
Barnmorskan sa efteråt "Du är ju som gjord för att föda barn" vilken inte var min första känsla
Haha men oj! Nej men man förstår ju ingenting, hur ska man veta liksom? Så kände jag/vi med. Jag var helt inställd på att det skulle ta hur lång tid som helst iom igångsättning. Den chocken när allt gick så fort och dom sa att han kommer ganska snart, det glömmer man inte än på ett tag.
Åh, det sa min med! Haha nej, håller med. Man känner inte så direkt, man bara förstår inte vad som precis hände. Såhär i efterhand var det väl skönt att man slapp en långdragen förlossning, dock gick det fort ändå och man hade bara velat få en chans att ta in att NU får vi träffa bebis. Speciellt eftersom att det var första gången.