Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Hur gör man med bebis och 2 hundar samtidigt ?

Oavsett tidpunkt på dygnet så måste ju bebis med ut på promenader med hundarna. Om du löser det med bärsele eller vagn är ju valfritt.

• Dexter dot com
    Bertram skrev 2019-12-17 16:26:02 följande:
    Gå sista kissen vid 22-23, då vaknar de inte vid 06 :)
    Klart att vissa hundar vaknar tidigt trots sen rastning ! Mina vill ha rastning och frukost runt 5.00 oavsett hur sent vi lagt oss.
  • Dexter dot com
    Bertram skrev 2019-12-17 19:08:25 följande:
    Det skulle jag aldrig acceptera. Då får man ju lära hunden andra rutiner.
    Jag ser inga problem i att gå upp när hundarna måste ut och är hungriga . Har jag skaffat hund så går deras behov naturligtvis först.
  • Dexter dot com
    EmberEyes skrev 2019-12-18 07:31:20 följande:
    Dessutom är det mycket enklare och mindre otrevligt att gå ut med hunden, istället för att torka upp efter "olyckor" (eller vanvård om jag får vara krass).
    Precis! Jag vaknar ju ändå och ligga och lyssna på en hund som tassar runt med kurrande mage och som är nödig är inget nöje. Går hellre upp och ut och sen sova en stund till om jag inte är utvilad.
  • Dexter dot com
    Bertram skrev 2019-12-18 20:24:23 följande:
    Min hund är aldrig hungrig på morgonen. Äter ett mål om dan vid 22-23 efter sista kvällspasset. Sover som en sten till 9.00 och vägrar gå upp.
    Det är ju jättebra eftersom du ändå inte tänkt gå upp även om hunden är hungrig och behöver ut. Men hundar är olika och vissa behöver både få frukost och gå ut tidigt.
  • Dexter dot com
    Bertram skrev 2019-12-19 08:19:45 följande:
    Hundar mår bra av att vara lite hungriga. Behöver min hund ut så får den såklart det. Men är det innan 7 på morgonen är den förmodligen dålig i magen.
    Tyvärr får många hundar magkatarr av att gå med tom mage.
Svar på tråden Hur gör man med bebis och 2 hundar samtidigt ?