Inlägg från: Bertram |Visa alla inlägg
  • Bertram

Hur gör man med bebis och 2 hundar samtidigt ?

När går du kvällspromenad med hundarna? 

Min hund skulle aldrig få för sig att vilja gå ut vid 06 om den inte är dålig i magen. Den sover till 9-10 på fm innan vi behöver gå ut.

Du får skaffa schal/bärsele eller bara stoppa ner ungen i vagnen och gå ut

• Bertram
    feliciamaria24 skrev 2019-12-17 10:46:28 följande:

Tack för tips om bärsele! Har självklart förstått att det går att ta med bebis i vagnen men de känns bökigt och bärsele känns bökigt på vintern.

Den som skriver att jag ska göra mig av med hundarna ?Sjuk du är.

Hade inte tänkt på bärsele innan, är som sagt första gången jag är gravid! Får bli bärsele på sommar och vagn på vintern.

Mina hundars rutin just nu är att vakna kl 06 och hushållerskan tar dom på promenad sedan frukost. Sedan leker dom i trädgården och sover. Nästa promenad blir kl 17 i 1 timme och sedan middag och lek i trädgården tills kl 19.30 då dom däckar båda två. Kommer som sagt inte ha trädgård i Sverige, får kanske vänja dom att vakna senare.

Gå sista kissen vid 22-23, då vaknar de inte vid 06 :)
  • Bertram
    Dexter dot com skrev 2019-12-17 17:49:29 följande:
    Klart att vissa hundar vaknar tidigt trots sen rastning ! Mina vill ha rastning och frukost runt 5.00 oavsett hur sent vi lagt oss.
    Det skulle jag aldrig acceptera. Då får man ju lära hunden andra rutiner.
  • Bertram
    Dexter dot com skrev 2019-12-18 09:19:21 följande:
    Precis! Jag vaknar ju ändå och ligga och lyssna på en hund som tassar runt med kurrande mage och som är nödig är inget nöje. Går hellre upp och ut och sen sova en stund till om jag inte är utvilad.
    Min hund är aldrig hungrig på morgonen. Äter ett mål om dan vid 22-23 efter sista kvällspasset. Sover som en sten till 9.00 och vägrar gå upp.
  • Bertram
    EmberEyes skrev 2019-12-18 22:41:58 följande:
    Fast det var ju inte det saken handlade om. Jag har inte heller för vana att tvinga hunden upp/ut när han sover  (om jag inte ska iväg så han måste ut innan).
    Det handlar om att vissa tycker att man går ut med hunden när den behöver gå ut och du opponerar dig mot detta med orden
    Bertram skrev 2019-12-17 19:08:25 följande:
    Det skulle jag aldrig acceptera. Då får man ju lära hunden andra rutiner.

Ja, man ska ju såklart inte vänta tre timmar på en gång, man får ju skjuta fram det lite i taget tills man har en bra dygnsrytm.

Sen läste jag att de går och lägger sig kl 20, då ser jag ju inte problemet med att gå upp tidigt om de ändå somnar efter bolibompa.

• Bertram
    Dexter dot com skrev 2019-12-19 05:45:12 följande:
    Det är ju jättebra eftersom du ändå inte tänkt gå upp även om hunden är hungrig och behöver ut. Men hundar är olika och vissa behöver både få frukost och gå ut tidigt.
    Hundar mår bra av att vara lite hungriga. Behöver min hund ut så får den såklart det. Men är det innan 7 på morgonen är den förmodligen dålig i magen.
Svar på tråden Hur gör man med bebis och 2 hundar samtidigt ?