• Studentpappa

Rätt att ge julklapp för 70 000 till dotter?

Anonym (Julklapp_styvförälder) skrev 2019-12-17 21:40:50 följande:

Problemet jag har är att det blir så stora skillnader i prisklass mellan flickorna. Min dotter får kläder och skor för omkring 2 000. Det blir en skillnad på 68 000, som känns ganska saftig. Absolut har jag inga problem att han skämmer bort sin dotter. Men på självaste julafton känns det fel när vi öppnar julklapparna? Han vill prompt ge hästen på julafton. Dock undrar jag hur min dotter kö?ner där och då? Själv vill jag inte ge så stora pressenter, då jag anser det ger fel bild, trots att vi har en god ekonomi.

Vi har gemensam ekonomi mannen och jag. Han har även köpt hösten för våra pengar.

Det hade jag inte gått med på, fine att han gör som han vill med klappar till sitt barn om han sköter sin egen ekonomi. Jag hade sagt att jag ville ha tillbaka min del i hästen sen hade jag haft separat ekonomi hädanefter. Det funkar ju inte med gemensam om man har så olika syn på hur den hanteras. En häst slutar ju inte direkt att kosta när den är inköpt.

Om inte annat kan du ju bara för kul visa en mopedbil för 100 tkr som du beställt till din dotter för att se reaktionen.
    Ride it like you stole it
Svar på tråden Rätt att ge julklapp för 70 000 till dotter?