Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Fler över 40 som planerar barn?

gunbran skrev 2020-05-05 13:47:01 följande:

Seg ÄL denna månad! Haft ont flera dagar nu och igår blev det ju blinkande gubbe på testet. I morse skulle jag testa igen, men då blev det typiskt nog något fel på testet. Kunde iaf läsa av strecket efter en stund och det såg starkare ut än igår. Har inte känt den "riktiga" äl smärtan än dock. Hoppas det är ett bra tecken att jag får plågas lite extra den här månaden, att rosenrot gör sitt jobb, men tycker nog att det där ägget får lossna nu :).

Åh segt! Men snart är det dags!! Tänk att det blir ett kanonägg som släpper :)
  • Nykär15
    NiMi12 skrev 2020-05-05 15:20:49 följande:

Alltså molvärken idag är inte att leka med. Jag är så öm. Vi får se om det blir något ikväll.

Tror ni det räcker om jag fick fast gubbe igår och då hade sex? Ägget släpper ju inte förrän 24-48 h senare, så det vore ju bra att få till det kväll också. Men just nu är jag inte speciellt sugen.

Jag hade sex samma dag fasta gubben kom och hade sjukt ont under natten, gissar ägget släppte då för sen blev det bättre. Orkade inte sex dagen efter gubben kom, så blev paus en dag, känner att sex före är viktigast eftersom de då kan ligga o vänta i äggledaren, tar ju nästan ett dygn simma dit med :)
  • Nykär15
    NiMi12 skrev 2020-05-05 16:42:09 följande:

Då är jag nog där du var då. Vi ligger ett par dagar mellan nu. Men ska bli så spännande att följa varandra till BIM :)

Ja väldigt spännande! Är på äl+4 nu...går o hoppas på nidblödning om ett par dagar haha nu kommer snart riktigt jobbiga dagar där man börjar leta symtom och känningar....
  • Nykär15
    NiMi12 skrev 2020-05-05 18:52:46 följande:

Haha jag vet precis vad du menar. Varenda dag kan vara evighetslång haha!

Jag fick ingen nidblödning med sonen, så räknar inte med någon nu heller. Hade väldigt lite symptom med honom. Lite molvärk då och då bara, men det har jag utan att vara gravid också

Jag har haft nidblödning alla 6 gånger jag plussat...så jag brukar tappa hoppet runt äl+7-8 om inget blod kommit tyvärr, även om jag vet att det inte måste komma nån så har det ju alltid vart då för mig...hade vart mer hoppfullt om det hade varit lite olika gångerna innan :) man letar ju lätt likheter...så jag kollar toapappret varje gång nu lite hoppfullt haha

Idag glömde jag några timmar men sen vandrar tankarna tillbaka hela tiden till detta, att det ska vara så svårt att koppla bort!
  • Nykär15
    NiMi12 skrev 2020-05-05 20:38:06 följande:

Så olika det kan vara :) Har du haft några känningar innan du plussat eller bara nidblödning?

Haha känner igen mig, ibland är det fullt upp så man glömmer det en stund. Sen kommer det tillbaka och det är det enda man tänker på :)

gunbran skrev 2020-05-05 21:02:49 följande:

Känner igen det där med att leta likheter.

Mina graviditeter har börjat väldigt lika, med "mensvärk", ömma bröst och halsbränna en vecka innan BIM ungefär. Ingen nidblödning på någon, men däremot en nypande känsla långt ner i magen runt ÄL 5-6. Är brösten helt oömma och ingen alls halsbränna dykt upp runt ÄL +10, så tappar jag hoppet.

Nu hoppas jag mest att ägget ska släppa nångång. Ser ut att vara gravid i 5:e månaden av svullnad :/.

Med första barnet hade jag jätteömma bröst dagarna innan, testade först på BIM den gången (hade inte hunnit bli testgalen och blev gravid på första försöket), med andra kände jag absolut ingenting så trodde verkligen på negativt test men fick ju plus. Sista gångerna har jag fått en molvärk runt äl+8 som totalt ändrat karaktär och fått mig skeptisk...och plussat dagen efter den uppkom nu sist.

Men, progesteronet ökar ju tillväxt av livmoderslemhinna, så tycker det är en vag molande känsla nu med när jag tagit krämen två dagar...progesteron kan verkligen få en att känna sig skengravid, så var det förra månaden...så nej, måste känna nån förändring efter äl+8 för att känna nåt hopp här :)

Men samtidigt vill man ju även motbevisas och plussa ändå, utan att man känt nåt ! Dock har jag alltid haft positiva test äl+10 och är det blankt då så brukar jag totalt ge upp i sinnet även om jag fortsätter testa till BIM...
  • Nykär15
    NiMi12 skrev 2020-05-06 13:49:45 följande:
    Intressant och höra vad du känner äl +8 den här gången :)

Jag fick plus på äl +12 förra gången. Så innan dess räknar jag inte med något.

Har molvärk idag också, men mindre än igår. Ägget borde ha släppt men kanske släpper idag.

Vi får se om vi kör ikväll igen. Annars får det räcka med igår och fyra dagar i rad innan dess haha!
    Haha det räcker nog garanterat till med all sex ni haft :)

Här är dov molvärk, men säkert bara på grund av progesteronet...är så otålig, vill vara några dagar framåt nu och kunna känna efter lite mer. Just nu känns det mest som man inte kan göra nåt alls. Men vi har fortsatt med sex som vi brukar men nu behöver han ju inte komma i mig så det är lite mer variation iaf.
  • Nykär15
    NiMi12 skrev 2020-05-06 14:12:23 följande:
    Jag hoppas det haha! Men släpper inte ägget förrän idag så gäller det ju att det finns simmare kvar från igårkväll.

Jag har dock lovat sambon en paus idag, så jag får hålla mitt löfte Hahaha!

Du är snart på äl +9, jag väntar med spänning :)

Vi kommer säkert ha sex om några dagar igen. Men jag ska köra som du, att han inte får komma i mig from nu. Jag kommer nog hoppa orgasmer också, känns som att det kan pusha ut en ev graviditet. Jag vet, inbillning. Men vill inte chansa :)

Jag tror det är bra med orgasmer, livmodern håller sig levande och får bra blodtillströmning :) man tänker så olika hahaha

Vi hade sex dagen med fast gubbe men inte dagen efter, så blev som för er. Behövde en paus faktiskt en dag, vi var trötta och jag vet ju att det tar ett dygn ungefär för en spermie att simma hela vägen upp till tratten på äggledaren där den ska möta ägget, så dagarna före ÄL är alltid viktigast. Jag är inte så noga med att fortsätta efter det, ägget kan hinna dö innan en spermie kommer ju om man bara siktar exakt på äl tänker jag.

• Nykär15
    gunbran skrev 2020-05-06 19:50:44 följande:

Nu så! Idag på förmiddagen kom ÄL med en dundrande styrka. Började misströsta igår och förberedde mig mentalt på att det inte blir någon riktig ÄL, det liksom bara molade och körde i magen, men inget hände.

Men så idag, mitt under arbetstid, så satte den så karakteristiska knivskarpa smärtan in och det rådde inget tvivel om vad som hände. Blev så lättad! Rosenrot funkade uppenbarligen (den här månaden iaf). Sen om det leder till en graviditet är en annan historia.

Jag hade ställt in mig på att vila från sex ikväll, men mannen tycker han borde lämna en leverans till, så det blir nog så nu när smärtan nästan helt är borta. :)

Sen är det bara väntan som gäller. BIM 20/5.

Håller tummarna för oss alla!!

Weiii! Grymt bra och bra av mannen där! Nu är alla på gång i väntan på BIM. På ett sätt lite jobbigt vara först dit, ta smällen först...sååå inställd på negativt :( inne i period misströsta :(
  • Nykär15
    Fnattilur skrev 2020-05-06 21:26:38 följande:

Vilken tur att jag kan följa er fram till BIM, är så spännande! :) Själv har jag en vecka kvar till ÄL..

Är avis på er som kan ha mycket sex. Här tampas vi med att maken veckopendlar (tack och lov börjar han vara på hemmaplan mer den här årstiden) och att vår 11-åriga dotter delar sovrum med oss då hon inte kan somna/somna om ensam. Jag håller för fullt på med att renovera hennes rum så att det ska bli mysigare, haha. Hon vill börja sova där nu så vi hoppas att det ska hjälpa. Men så, ja, det är svårt att få till det helt enkelt!

Ja men det kan jag förstå försvårar och ställer till det! Vi hejar snart in din äl med :)
  • Nykär15
    gunbran skrev 2020-05-06 21:30:41 följande:

Ja herregud! Dessa två veckor kommer vara en berg-och dalbana mellan stort hopp och total misströstan. Som tur är kommer mina barn hem om ett par dagar, så då är man lite distraherad....en vecka framåt åtminstone. :)

Ja mina stora är här nu och idag har ändå gått relativt snabbt med massa på agendan. Först direkt efter äl är jag jätteotålig men ju närmare äl+10 jag kommer blir jag mer uppgiven och rädd för det första testet, besvikelsen och allt det innebär. Men måste lära mig ta det utan att gå ner mig denna gången, försöka ta det lättsammare med tanke på oddsen...men fasen inte lätt när längtan väl slagit rot i en :/
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?