NiMi12 skrev 2020-05-05 20:38:06 följande:
Så olika det kan vara :) Har du haft några känningar innan du plussat eller bara nidblödning?
Haha känner igen mig, ibland är det fullt upp så man glömmer det en stund. Sen kommer det tillbaka och det är det enda man tänker på :)
gunbran skrev 2020-05-05 21:02:49 följande:
Känner igen det där med att leta likheter.
Mina graviditeter har börjat väldigt lika, med "mensvärk", ömma bröst och halsbränna en vecka innan BIM ungefär. Ingen nidblödning på någon, men däremot en nypande känsla långt ner i magen runt ÄL 5-6. Är brösten helt oömma och ingen alls halsbränna dykt upp runt ÄL +10, så tappar jag hoppet.
Nu hoppas jag mest att ägget ska släppa nångång. Ser ut att vara gravid i 5:e månaden av svullnad :/.
Med första barnet hade jag jätteömma bröst dagarna innan, testade först på BIM den gången (hade inte hunnit bli testgalen och blev gravid på första försöket), med andra kände jag absolut ingenting så trodde verkligen på negativt test men fick ju plus. Sista gångerna har jag fått en molvärk runt äl+8 som totalt ändrat karaktär och fått mig skeptisk...och plussat dagen efter den uppkom nu sist.
Men, progesteronet ökar ju tillväxt av livmoderslemhinna, så tycker det är en vag molande känsla nu med när jag tagit krämen två dagar...progesteron kan verkligen få en att känna sig skengravid, så var det förra månaden...så nej, måste känna nån förändring efter äl+8 för att känna nåt hopp här :)
Men samtidigt vill man ju även motbevisas och plussa ändå, utan att man känt nåt ! Dock har jag alltid haft positiva test äl+10 och är det blankt då så brukar jag totalt ge upp i sinnet även om jag fortsätter testa till BIM...