Fler över 40 som planerar barn?
Äl kommer ju oavsett o vi ligger regelbundet, så eg vill jag inte kolla för mycket...skulle mest vara för rosenroten...och att ha nåt fördriva tiden med, det är ju såååå segt!
Äl kommer ju oavsett o vi ligger regelbundet, så eg vill jag inte kolla för mycket...skulle mest vara för rosenroten...och att ha nåt fördriva tiden med, det är ju såååå segt!
Hej,
Har läst hela denna tråd och blir glad och peppad över att det är så många som försöker bli gravida efter 40.
Är själv 44 med tvillingkillar på 6 år. Jag och sambon har försökt sedan i februari så det är ju inte så lång tid. Har ÄL och mensen är väl hyfsat regelbunden med ett par dagars diff hit och dit. Nu på BIM -5, men fick rosa på pappret i morse så jag får bara acceptera att mensen är på väg. Jaja, bättre lycka nästa gång kanske... Blev gravid direkt förra gången, men då var man ju en aning yngre också.
Ni som gjort VUL och kollat äggstockarna! Jag ska få VUL av annan anledning är fertilitetsutredande. De ska kolla efter ev. cystor och annat avvikande som kan hänga ihop med det obehag jag har från urinblåsan. Min fråga är om de även kan se hur det ser ut med äggreserven på ett vanligt VUL? Eller krävs det ex. kontrast? Har aldrig gjort VUL tidigare. :)
Åh va spännande med blinkande gubbe! Jag längtar så efter mina kommer :)
Jag förstår dig i tanken att inte vilja äl testa och bara köra. Men för mig är äl test både en koll för att veta när jag ska sluta med rosenroten och för att ha något spännande att se fram emot varje morgon :D
Hade jag varit du hade jag köpt fler, men det är ju för att jag är så himla nyfiken ;)
Haha jättekul tycker jag :) Då får vi se om din fasta gubbe dyker upp inom ett par dagar och hoppas att min blinkande gubbe kommer snart :)
Kan man kolla på em också? Jag har fått för mig att CB är morgontest?
Äl är ju 24-48 h efter fast gubbe. Så du behöver nog egentligen inte testa förrän imorgon bitti. Men för sjutton, kör på. Jag är supernyfiken haha!
Här molar det ingenting så jag har nog ett antal dagar kvar.
Jag har läst så himla mycket om att man får bäst chans om man kör varannan dag fram till fast gubbe och då varje dag i tre dagar och sen en dags uppehåll och sen en gång till.
Varje dag blir tydligen inte spermakvaliteten lika bra.
Det är alltså inte bra att ha lite sex övrig tid och sen väldigt mycket bara vid äl ;)
Står längst ner i artikeln: Därför anser han att par som försöker bli gravida ska ha sex varannan eller var tredje dag, och att par där mannen har onormala spermier bör ha det oftare om de vill bli gravida.
Tror min sambo har normala eftersom det lyckades sist vi körde varannan dag haha!
Hur har du upplevt nidblödningen? Har du haft samma symptom som vid mens?