• Anonym (Norr)

    Hormonspiral

    Hejsan

    Jag hoppas verkligen att någon här kan hjälpa mig eller ge mig tips.

    Det är så här att jag har hormonspiral ( andra vändan) och har aldrig någonsin haft problem.

    Men de senaste 3 månaderna har jag börjat få mens otroligt ofta. Jag har sen jag satte in min första haft mens ett fåtal gånger per år och de har oftast gått över efter ett dygn eller två men nu kan det vara längre än en vecka, flera gånger i månaden och betydligt mer än vanligt. Oftast startar episoderna efter att jag och min sambo haft sex.

    Jag har varit förskonad från typ nästan all mensvärk sen jag fick min första men nu kan jag ofta känna samma typ av smärta i magen utan anledning och det strålar ut mot höfterna på ett helt annorlunda sätt.

    Jag började äta synefrin som träningskompliment någon månad innan problemen startade men har inte kunnat hitta något som pekar på att de skulle ha något med de att göra, någon som har erfarenhet av liknande vid träningskompliment?

    Känner verkligen inte igen min kropp alls. Utöver mensproblemet har jag noll sexlust och mina orgasmer känns otroligt annorlunda. På ett negativt sätt.

    Kan tillägga att jag har något fel med mitt blod så det koagulerar inte som det ska och har varit under utredning för leukemi efter en hjärnblödning men de hittar inget och jag klassas som frisk.

    Trodde först de kunde ha varit skador på slemhinnorna som gör att jag blöder men det börjar även av sig själv och blöder alldeles för länge.

    Jag vet att jag borde gå till min barnmorska men har sån oerhört ångest över att behöva åka dit så vänder mig hit för råd först.

    Är lite rädd att åker jag till barnmorskan kommer hon vilja att jag tar ut den men jag har aldrig funkat så bra ett preventivmedel som detta ( innan de här då) så vill verkligen inte ta ut den.

    Så snälla är det någon som varit med om likande? behöver verkligen råd för det här har verkligen tagit hårt på vårt förhållande. Vi båda är väldigt aktiv sexuellt men nu känns det mest jobbigt då jag vet att de blöder efteråt och jag får ont. Jag är mega rädd/paranoid för att det ska sätta igång mitt under akten.

    Jätte tacksam för alla råd å tips, tack!

Svar på tråden Hormonspiral