Inlägg från: Yobyot |Visa alla inlägg
  • Yobyot

    Kvinnliga kollegor som tar på en

    Jag är en man på drygt 30 som väl ser hyfsat bra ut, är hyfsat vältränad osv. På alla jobb jag har haft så har det varit relativt vanligt med äldre kvinnor som tar på en fysiskt utan större anledning. Det är inte så att dom nyper en i stjärten, men tar en över axeln när dom pratar med, stryker en över ryggen när dom passerar osv. Jag har inte mer än noterat detta, men jag får för mig att om det var en äldre man som tog på yngre kvinnor så hade mannen fått lite snuskgubbestämpel. Men varför gör kvinnor detta?

    Eftersom det är ganska många kvinnor som gör sånt här så gissar jag att det är flera här som både upplever det eller kanske gör det själva. Jag skulle tycka det kännas jättekonstigt att gå runt och ta på folk hela tiden. (HR-avdelningar har högst andel utförare enligt min erfarenhet)

  • Svar på tråden Kvinnliga kollegor som tar på en
  • Yobyot

    Jag är egentligen ganska obrydd men undrar mest varför. Är det ett sätt att vara inställsam? Jag vet inte om dom tar på andra men det antar jag.

  • Yobyot

    Arbetsplatser var butik när jag var yngre men sen har det var diverse kontor. Det är absolut inget ovanligt. Om jag ska göra någon analys av vilka det är så skulle jag säga att det är kvinnor som nog var väldigt snygga som unga.

    Kanske har dom genom åren missuppfattat signaler från sina beteenden och fått för sig att flirtig och trevlig är samma sak?

Svar på tråden Kvinnliga kollegor som tar på en