• Anonym (Dum fråga)

    Hur långt ser man vid undersökning...

    Gjorde gynekologisk undersökning och det användes en stav för att kolla med ultraljud.

    Hur långt kan då gynekologen se med hjälp av staven?

    Skulle en graviditet upptäckts??

  • Svar på tråden Hur långt ser man vid undersökning...
  • Anonym (O)

    En graviditet skulle synas på ett ultraljud beroende på hur långt gången den hade varit, runt vecka 6-7 och framåt skulle det sannolikt synas.

    Om du har gjort en undersökning där läkaren upptäckte en graviditet så skulle de naturligtvis berätta det för dig. Varför gjorde du ett ultraljud? Vad letade man efter?

  • Anonym (Dum fråga)

    Alltså det var ju ultraljud med en stav. Inte på utsidan som man gör i vecka 15-18 nångång.

    Letade efter förändringar efter cellprovtagning..

  • Anonym (O)

    En eventuell graviditet skulle synas på ett vaginalt ultraljud, åtminstone efter vecka 6-7.

    Om läkaren letade efter förändringar så gissar jag att de tittar ganska noga på livmoder och äggstockar och då missar de sannolikt inte en graviditet.

  • Anonym (Anna)

    Ingen dum fråga. Jag vet att det med vaginalt ultraljud missades en graviditet i vecka 8.

  • Anonym (Dum fråga)

    Jag är så spänd och det bubblar liksom. Jag vill gärna bli gravid så jag försöker väl leta möjligheter.

    Grav-test visade Inget för ett par v sedan..

  • Anonym (Dum fråga)

    Jag är så spänd och det bubblar liksom. Jag vill gärna bli gravid så jag försöker väl leta möjligheter.

    Grav-test visade Inget för ett par v sedan..

  • Anonym (Dum fråga)

    Jag är så spänd och det bubblar liksom. Jag vill gärna bli gravid så jag försöker väl leta möjligheter.

    Grav-test visade Inget för ett par v sedan..

  • Anonym (Dum fråga)

    Jag är så spänd och det bubblar liksom. Jag vill gärna bli gravid så jag försöker väl leta möjligheter.

    Grav-test visade Inget för ett par v sedan..

  • Anonym (Dum fråga)

    Jag är så spänd och det bubblar liksom. Jag vill gärna bli gravid så jag försöker väl leta möjligheter.

    Grav-test visade Inget för ett par v sedan..

  • Anonym (Dum fråga)

    Men hjälp...vad hände här. Ursäkta mig

Svar på tråden Hur långt ser man vid undersökning...