• Takilis

    Blivit gravid, han tycker det är för tidigt

    Vi har varit tillsammans i nästan 6 månader, bor ganska långt ifrån varandra. Vi har pratat om att vi vill ha barn osv med varandra. Han visste att jag inte går på något preventivmedel. Det har jag varit ärlig mot han från början och han så att jag inte skulle börja med något heller. Vi har kört med avbruten samlag. Men nu sist så visste han att jag hade ägglossning inom de närmaste dagarna och då kom han i mig.

    Nu visade det sig att jag är gravid och han tycker att det är för tidigt. Så han vill att jag gör abort. Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till detta eller om jag klarar av en abort överhuvudtaget

  • Svar på tråden Blivit gravid, han tycker det är för tidigt
  • Anonym (Gladiator)

    Han har alltså hela tiden räknat med att du vill abortera och kört på det. Detta har han gjort för att kolla hur mycket han kan kontrollera dig.
    Oskön kille du har träffat, måste jag säga.

  • Zebran89
    Takilis skrev 2019-12-20 10:20:39 följande:

    Vi har varit tillsammans i nästan 6 månader, bor ganska långt ifrån varandra. Vi har pratat om att vi vill ha barn osv med varandra. Han visste att jag inte går på något preventivmedel. Det har jag varit ärlig mot han från början och han så att jag inte skulle börja med något heller. Vi har kört med avbruten samlag. Men nu sist så visste han att jag hade ägglossning inom de närmaste dagarna och då kom han i mig.

    Nu visade det sig att jag är gravid och han tycker att det är för tidigt. Så han vill att jag gör abort. Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till detta eller om jag klarar av en abort överhuvudtaget


    Han har ju aktivt valt att befruktat dig iom att han visste att ägglossning var på G, och uppmuntrat att ej äta preventivmedel. Behåll ungen om du känner att du vill och klarar uppfostra en på egen hand. <3 hans åsikter kring detta är inte värd mer än kattbajs.
  • CitronTulo

    Det ÄR jättetidigt att få barn ihop när man bara har varit ihop i några månader och inte ens bor ihop! MEN även han var ju medveten om att ingen av er använde preventivmedel då är risken/chansen överhängande att det kan bli ett barn! Om han inte ville ha barn ännu så borde han ha haft vett om att skydda sig!
    Nu är läget så att du ÄR gravid.. om ni ändå avser att fortsätta ihop så låter det väl jättefel att göra abort tycker jag?
    Vad säger han ska hända om du inte gör abort?

  • Takilis

    Har sedan tidigare ett barn tillsammans med någon annan och har fått vara själv med det barnet.

    Vet inte riktigt vad som händer ännu. Ska prata mer med honom vad han säger. Det enda han säger nu är att det är för tidigt och han hade tänkt att det skulle bli en graviditet nästa år men inte just nu. Kan tillägga att vi är över 30 båda två och har barn sedan tidigare

  • Anonym (H)

    Varför skyddade du dig inte när ni knappt ens känner varandra än? Vill du sätta ännu ett barn till världen som inte har en pappa nära? Ni är lika dumma båda två. Låter som ni är 14.

  • Takilis
    Anonym (H) skrev 2019-12-20 11:22:52 följande:

    Varför skyddade du dig inte när ni knappt ens känner varandra än? Vill du sätta ännu ett barn till världen som inte har en pappa nära? Ni är lika dumma båda två. Låter som ni är 14.


    Du gillar tydligen att trycka ner människor. Jag var väldigt tydlig mot han när vi blev tillsammans att jag inte gick på preventivmedel. Sedan kanske det finns medicinska orsaker till att jag inte har p-piller eller så. Så lägg ner den tonen emot mig direkt. För om du skriver så skulle man kunna tro att du är 14....
  • Mimosa86
    Takilis skrev 2019-12-20 11:14:22 följande:

    Har sedan tidigare ett barn tillsammans med någon annan och har fått vara själv med det barnet.

    Vet inte riktigt vad som händer ännu. Ska prata mer med honom vad han säger. Det enda han säger nu är att det är för tidigt och han hade tänkt att det skulle bli en graviditet nästa år men inte just nu. Kan tillägga att vi är över 30 båda två och har barn sedan tidigare


    Jo fast barn är ju ingen beställningsvara och abort är ju en miniförlossning som du ska genomgå. Det är ju inte bara, utan ett ganska stort beslut och ett stort ingrepp ändå.

    Tycker det är tidigt i en relation och jag fattat inte varför han inte skyddade er om han inte vill ha barn? Det är ju väldigt märkligt när du varit så tydlig att du inte kan äta hormoner.

    Svår sits verkligen, men tyvärr ganska vanlig.

    Vad vill du? Vad säger din inre röst? För det är ju den som styr i slutändan.
  • Anonym (Två fel blir bara dumt)
    Takilis skrev 2019-12-20 11:31:48 följande:

    Du gillar tydligen att trycka ner människor. Jag var väldigt tydlig mot han när vi blev tillsammans att jag inte gick på preventivmedel. Sedan kanske det finns medicinska orsaker till att jag inte har p-piller eller så. Så lägg ner den tonen emot mig direkt. För om du skriver så skulle man kunna tro att du är 14....


    Men du har ändå aktivt valt att ha oskyddat sex så tidigt i relationen. Att han tar noll ansvar är ingen ursäkt. Har du sex med en lågbegåvad man så måste ju du tänka för er båda. Någon av er borde tagit ansvar i situationen. Du har ju redan ett barn som växt upp utan pappa så du borde tänka osjälviskt.
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Jag vet hur det är att inte tåla p-piller :/ Hur långt ifrån varandra bor ni och finns det några möjligheter att flytta närmare? Har ni båda barn sedan innan?

Svar på tråden Blivit gravid, han tycker det är för tidigt