• PeeWee44

Vi som planerar äggdonation 2020

Zwillinge86 skrev 2020-09-15 17:09:01 följande:

Kul för er som är igång, hoppas att allt fungerar smidigt utan hinder och biverkningar.

Jag fick just svar på mitt Hcg (väntar fortfarande på östrogen och progesteron) och det låg igår på 253, vilket är inom referens men spannet är ju väldigt stort. Går inte att ta hormonprover efter onsdag på min ort så jag får vänta till måndag innan nästa. Har vid tidigare försök besökt en sida där man enkelt kan mata in två Hcg-värden och datum så räknar verktyget ut stegringen och om den är normal, men kan för mitt liv inte komma på vad sidan hette! Någon som vet eller har annat tips, alltså inte på Hcg-tabell utan stegringsverktyg?

Jag hade 257 i hcg på dag 12 efter insättning av blasto.
  • PeeWee44
    Sofia95 skrev 2020-09-16 11:49:32 följande:

Jösses, vi har en planering nu! Våra ägg ska tinas nästa onsdag, alltså om exakt en vecka! Då åker vi till kliniken så att min sambo får lämna spermier och samtidigt får jag göra VUL. Har min kropp svarat på stimuleringen så planerar vi för insättning som (gissningsvis) blir måndag 28/9. Har kroppen inte hängt med får jag avbryta och eventuella blastos frysas. Först kändes det osäkert att planera så, men nu tänker jag att det är bra. Skulle något gå snett vid befruktning/odling så vill jag ju gärna veta det så snart som möjligt, hellre än att vi väntar på en perfekt slemhinna först. Men tänk om allt går bra?! Jag känner mig så himla redo!

VUL blir på dag 10 och insättning skulle isf bli dag 15. Låter det fungerande?

Insättning på dag 15 är tidigt, 18-20 är vanligt utomlands om du inte gjort ERA test. Håller med att det är bättre att göra insättning med färska embron, kan dom inte frysa spermierna istället? Stressa inte, det är du som betalar.
  • PeeWee44
    GrodanS77 skrev 2020-09-16 17:53:51 följande:

Sofia,

Tycker att det låter konstigt att de bara tinar ägg på vissa dagar, men det kanske beror på bemanning. Har inte ens haft en tanke på att det skulle vara så.

Jag tänker att om du tidigare har haft problem med att bygga slemhinna så känns det konstigt att lägga det så tidigt, att det kan vara bättre med längre tid. Vet dock inte hur länge det är att ok att vänta. Funderar på vad som skulle kunna hända om du väntar en vecka extra? Nån som vet? Förutom risken att slemhinnan blir för tjock?

Det är slemhinnan som bestämmer när det är dags, den ska vara (8?) 9 mm eller mer och 3 skiktad. Om man befruktar ägget dag 10 så borde det ju motsvara en cykel på 24 dagar vilket är relativt kort men inte omöjligt att bli gravid på. När jag blev gravid naturligt 2 ggr (blev utomkveds) så hade jag en cykel på 25 dagar.

Ja,jag vet inte. Du avgör. Men om du inte vill köra med frysta blasto så måste du vara tydligt. Jag skulle som sagt inte riskera att missa färskförsöket.

Jag tycker att det här är jättetråkigt. Att det har blivit så mycket frågetecken kring behandlingar och resultat på sista tiden. Jag hade bara hört gott om kliniken innan sommaren. Känns som jag lurat dig lite. Jag hoppas verkligen att det kommer bli bra för dig och att ni kan lägga om planen så att ni får som ni vill och kan maxa försöket.

Jag har aldrig haft treskiktad slemhinna, det bryr dom sig inte om utomlands. Det är tjockleken som ska vara över 7mm, den bör ju inte vara över 20mm.
  • PeeWee44
    GrodanS77 skrev 2020-09-17 08:47:52 följande:

Idag kom äntligen mensen! Haha... få gånger man säger det! Men det betyder att jag startar med tabletter i morgon 2mgx3 progynon (1+1+1). Vul 28/9 och befruktning 30/9. Förhoppningsvis återföring 5/10 skulle jag tro.

Det blir precis samma intervall med dagar som jag hade förra försöket. Då var slemhinnan tipptopp, så tycker att det känns som en bra plan. Alla försök som jag gjort tidigare både vid ivf och äd så har slemhinnan fått bra betyg så det hoppas jag på nu också.

Skönt! Lycka till. Tänk på att ta progynon var åttonde timme.
  • PeeWee44
    Sofia95 skrev 2020-09-17 09:32:32 följande:

Åh, perfekt!! Håller alla tummar och tår!

Jag pratade med kliniken igen nu på morgonen. De tinar bara ägg på onsdagar, så att åka torsdagen istället är inget alternativ. Varför de valde att jag skulle starta stimuleringen i måndags när jag är oberoende av att anpassa mig till mens och sånt är oklart, vad som kommer att gälla med garantin känns också oklart, men jag har tänkt färdigt och kommer att köra enligt planering i vilket fall.

Om inte slemhinnan hinner bli redo får de befruktade äggen helt enkelt hoppa tillbaka in i frysen. Nånstans känns det ändå som en trygghet att ha befruktningen avchecavcheckad, även om det innebär att vi går miste om färskförsök. Kanske bygger jag ingen slemhinna än och synkning hade misslyckats i vilket fall. Det där bli som det blir nu, jag kände mig glad när jag startade i måndags och tänker hålla fast vid den glädjen och det hoppet :) nu kör vi!

Låter som en bra plan. Lycka till och vi hoppas på många fina embryon.
  • PeeWee44
    vårsommarhöstvinter skrev 2020-09-21 18:15:56 följande:

Någon som har gjort hysteroskopi hos Olga kan kan berätta hur det gick till?

Jag har gjort två stycken hos dom. När jag gjorde var det fortfarande ava Peter, så vi blev hämtade på morgonen och körd till ett sjukhus, hade fastat sen kvällen. Du blir sövd lätt, sen går dom in med kamera i livmodern och tar bort/åtgärdar det som behövs. Jag är seg några timmar efteråt, jag brukar inte blöda så mycket heller. Mig diagnostiserade dom med andenomyos och min livmoder var t-formad som dom åtgärdade för att jag skulle kunna bli gravid. I dag är vår kille 8 månader.
  • PeeWee44
    vårsommarhöstvinter skrev 2020-09-21 20:01:34 följande:

Kul att höra att det gick bra! Jag har polyper som behöver tas bort. Inget som svenska sjukvården noterat. Känns skönt att kunna få hjälp. Så kul att höra att du fick barn sedan! Vad gjorde de åt andenomyoset och formen på livmodern?

Jag blev nedreglerad i sex månader så livmodern skulle få vila. Du kommer vara i goda händer.
  • PeeWee44
    vårsommarhöstvinter skrev 2020-09-22 07:39:18 följande:

Vad är nedreglerad? (Läkare trodde vi skulle vara klara för insättning i december-januari.)

Man blir satt i konstgjort klimakterie.
  • PeeWee44
    Zwillinge86 skrev 2020-09-22 11:51:54 följande:

Kort uppdatering från mig; Hcg har sjunkit kraftigt så graviditeten har avstannat och jag kommer få missfall. Igen. Blir så less, trots alla ansträngningar kommer jag inte närmre en fullgången graviditet utan längre och längre ifrån. Vad är felet, varför kan jag inte behålla en graviditet!? Äggen är ju donerade, livmodern ser utifrån hysto bra ut och jag har förbehandlat med två olika antibiotikakurer, har immunsupport och hormonbehandling samt stöttat kroppen med akupunktur och örter.

Å din stackare. Kram
  • PeeWee44
    vårsommarhöstvinter skrev 2020-09-22 13:33:25 följande:

Vet du varför du fick gå igenom det och varför du fick vänta 6 månader? Enligt min läkare skulle jag kunna göra insättningen 1-2 månader efter hysteroskopin och det nämndes inte något om några särskilda mediciner (som nedreglerin). Finns det olika typer av hysteroskopi, tro?

Jag gjorde en insättning (augusti -18) efter första hysto (juli)4 som inte tog sig, då satte dom mig i klimakteriet, ny hysto (december-18) efter tre månader, ny nedreglering, insättning efter tre månader (mars-19), misslyckas den också, sen insättning tre (maj-19) två månader senare som blev vår prins.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020