• Anonym (Räknas)

Distansutbildning nätburen, kommer den räknas på arbetsmarknaden?

Hej,

Jag tänkte gå en nätburen utbildning till socialpedagog. Den är rätt dyr, så jag vill höra med er innan jag investerar...

Är det något en potentiell arbetsgivare kommer se ned på i jämförelse med andra YH utbildningar som inte är nätburna? Denna utbildning är från distansinstitutet.

Tacksam för råd!

• Svar på tråden Distansutbildning nätburen, kommer den räknas på arbetsmarknaden?
  • Sarah889
    Drottningen1970 skrev 2019-12-21 16:46:34 följande:

Varför måste du betala för den?

Befogad fråga. Varför söker du inte universitetsutbildningar? Om du saknar grundläggande behörighet så börjar du i helt fel ände.
  • Anonym (Räknas)
    Sarah889 skrev 2019-12-21 16:48:33 följande:

Befogad fråga. Varför söker du inte universitetsutbildningar? Om du saknar grundläggande behörighet så börjar du i helt fel ände.

Jag har redan universitetsutbildning. Är 50% sjukskriven och jobbar 50%. Har ingen csn kvar, och detta med distansutbildning verkar mest realistiskt för mig.

Den är helt nätburen, antagligen därför den kostar mkt.

Men frågan är, kommer den alls att räknas?? Vem ska man fråga om den har ett värde ens, utbildaren vill ju sälja.

Jobbar inom vården just nu.
  • Anonym (Räknas)
    Sarah889 skrev 2019-12-21 16:48:33 följande:

Jag har redan universitetsutbildning. Är 50% sjukskriven och jobbar 50%. Har ingen csn kvar, och detta med distansutbildning verkar mest realistiskt för mig.

Men frågan är, kommer den alls att räknas?? Vem ska man fråga om den har ett värde ens, utbildaren vill ju sälja.

• Kjell2
    Anonym (Räknas) skrev 2019-12-21 16:59:14 följande:

Vem kvalitetsgranskar och faställer kursinnehåll? Fördelen med högskole och YH-utbildningar är att de har extern granskning.

Tyvärr finns det en del privat dyra distansutbildningar som inte är värda mycket.

Använd dina pengar att läsa någon högskoleutbildning eller kurs på distans istället.
  • Sarah889
    Anonym (Räknas) skrev 2019-12-21 16:59:02 följande:

Det finns flera program som erbjuds helt på distans utan fysiska träffar. Du kan jobba samtidigt.
  • Anonym (Räknas)
    Sarah889 skrev 2019-12-21 17:42:42 följande:

Det finns flera program som erbjuds helt på distans utan fysiska träffar. Du kan jobba samtidigt.

Inom vård/socialt arbete? Jag har inte sett några utan träffar... Skulle vara tacksam om du kunde hänvisa till dem!
  • Anonym (Räknas)
    Kjell2 skrev 2019-12-21 17:10:30 följande:

Vem kvalitetsgranskar och faställer kursinnehåll? Fördelen med högskole och YH-utbildningar är att de har extern granskning.

Tyvärr finns det en del privat dyra distansutbildningar som inte är värda mycket.

Använd dina pengar att läsa någon högskoleutbildning eller kurs på distans istället.

Jag får inte plugga på högskola eller yh tyvärr.
  • Sarah889
    Anonym (Räknas) skrev 2019-12-21 17:48:34 följande:

Får inte, för vem?
  • Kjell2
    Anonym (Räknas) skrev 2019-12-21 17:48:34 följande:

Varför inte det? Har bara i undantagsfall hört att någon behörig inte fått läsa.
Svar på tråden Distansutbildning nätburen, kommer den räknas på arbetsmarknaden?