• Johanna1986

    Två barn under 2! Tips?

    Vi har 14 månader mellan våra två första. Vår äldsta e rätt lugn av sig och har alltid varit. Han tog lillasyster under sina vingar ände har aldrig varit någon avundsjuka. När den tyngsta va jätte liten barn jag henne mycket i sjal. På så sätt kunde jag vara med båda barnen samtidigt. Jag ammade även i sjalen.

    Vi föräldrar va hemma 1 månad tillsammans första tiden sedan va jag hemma 4 månader med båda själv innan de större skolades in. (Vi ville förbi värsta smittoriskerna på hösten)

    De första två åren med dessa två va väldigt intensiva och nu i efterhand kan jag förstå att de va rätt jobbigt. Just då va jag inne i de och tyckte inte de va så jobbigt. Men jag hade inte mycket energi över för annat. (Jag va dock väldigt ensam i mitt föräldrarnas då min man jobbar otroligt mycket)

    Jag sova ALLTID när barnen sov. Även på dagen. Annars hade jag inte pallat. Städning och sådant fick bli som de blev. Vi tog de oftast på helgen då min man tog barnen så plöjde jag igenom huset å handlade.

Svar på tråden Två barn under 2! Tips?