• Anonym (Ts)

    Hur testar jag mig?

    Bor i Sthlm och misstänker att jag har svamp. Hur testar jag mig för könssjukdomar och svamp imorgon 23/12? Jag är 28 och har aldrig testat mig innan!

    Min dejt/ kille sedan 2 månader klagade också på att jag är mer trång än vanligt. Vad tror ni det beror på?

  • Svar på tråden Hur testar jag mig?
  • Anonym (Anonym)

    Ring en STI-mottagning och boka en tid. På vissa mottagningar har dom drop-in tider.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-22 19:58:53 följande:

    Ring en STI-mottagning och boka en tid. På vissa mottagningar har dom drop-in tider.


    Vad är det för mottagning? Har verkligen 0 koll
  • CitronTulo

    Att du fått svamp betyder ju inte på något sätt att du har könssjukdomar? Tror att det finns självtest för bla. klamydia att köpa på apoteket, men vet inte om man får svar direkt eller om man skickar iväg det för analys.. även om du får komma och ta prover på VC imorgon så kommer du ju inte få svar direkt!

  • Anonym (Anonym)

    Finns även receptfria medel mot svamp på apoteket.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-22 20:37:33 följande:

    Finns även receptfria medel mot svamp på apoteket.


    Har börjat med det idag men tänkte köpa tabletter imorgon...
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-22 20:37:33 följande:

    Finns även receptfria medel mot svamp på apoteket.


    Har börjat med det idag men tänkte köpa tabletter imorgon...
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ts) skrev 2019-12-22 20:45:06 följande:

    Har börjat med det idag men tänkte köpa tabletter imorgon...


    Pevaryl?
  • Anonym (.)

    Man kan få problem med sköra slemhinnor om man behandlar mot svamp. Så se till att få diagnos på svamp innan du behandlar, även om det är receptfritt.

    Finns klamydiatest på apoteket. Men det kostar typ 300kr och tar tid (måste skickas på labodling). På vårdcentralen är det ju gratis att testa klamydia (går under smittskyddslagen), och jag tror du får svar snabbare där.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (.) skrev 2019-12-23 00:11:26 följande:

    Man kan få problem med sköra slemhinnor om man behandlar mot svamp. Så se till att få diagnos på svamp innan du behandlar, även om det är receptfritt.

    Finns klamydiatest på apoteket. Men det kostar typ 300kr och tar tid (måste skickas på labodling). På vårdcentralen är det ju gratis att testa klamydia (går under smittskyddslagen), och jag tror du får svar snabbare där.


    Vårdcentralen testar inte könssjukdomar, det gör STI-mottagningar, kvinnokliniker och liknande.
Svar på tråden Hur testar jag mig?