• Stoltmoster

    Ni som haft utomkvedshavandeskap

    Hej!

    Jag opererades för utomkvedshavandeskap för 1 månad sedan nästan exakt. Det var en önskad graviditet så jag har varit otroligt ledsen och känt mig väldigt stressad på något vis.

    Men jag undrar, ni som varit med om samma, när fick ni eran mens efter? Hur lång tid tog det.

    Varken ägglossning eller mens är inte i sikte och jag börjar bli lite fundersam och orolig.

  • Svar på tråden Ni som haft utomkvedshavandeskap
  • Coccolina
    Stoltmoster skrev 2019-12-23 13:14:49 följande:

    Hej!

    Jag opererades för utomkvedshavandeskap för 1 månad sedan nästan exakt. Det var en önskad graviditet så jag har varit otroligt ledsen och känt mig väldigt stressad på något vis.

    Men jag undrar, ni som varit med om samma, när fick ni eran mens efter? Hur lång tid tog det.

    Varken ägglossning eller mens är inte i sikte och jag börjar bli lite fundersam och orolig.


    Det är ju ett missfall... och det kan ta ett tag innan hormonerna kommer i balans igen. 


    Jag fick utomkveds för ett år sedan... också önskad graviditet som vi hade kämpat för länge.... Jag blev inte opererad för min kropp "tog hand om det" själv... Tog ca två månader innan mensen kom. Fick kolla HCG värdet ett bra tag och fram tills det var på noll igen så tror ju kroppen att den är gravid. 


    Så det är bara att vänta...


    Jag har inte fått ordning på mensen sedan dess, men vet inte hur mycket det spelar in och hur mycket det är att jag tyvärr helt enkelt är för gammal med allt vad det innebär. 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Kafija24

    Hej

    Jag har gjort titthålsoperation 23/10 och dem tagit bort båda äggledare. Läkare sa att jag hade inflation i höger och foster i vänster om man kan lita på dem. Nu jag är steril och förbereda mig för ivf.

    Jag fick mens direkt 26/10 och även 24/11 så vänta nu i dagarna igen :)

    Jag hade tur med mensen som alltid varit regelbundet...

Svar på tråden Ni som haft utomkvedshavandeskap