• Anonym (Hobby)

Tips på hobby?

Jag har ingen hobby förutom att jag skriver lite då o då. Vet inte om jag är deppig, men jag vill komma på någon hobby att hålla på med...kommer inte på något vettigt alls. Känns jobbigt att säga att man inte har intressen...spec till nya dejter osv.

Har ni råd?

• Svar på tråden Tips på hobby?
  • Praktisk58

En lätt fysisk hobby, gå promenader, titta på staden, simhallen, korta helgresor ...

Eller kanske baka, laga mat, ...

• Aniiee

Jag har massor av hobbies.

Cosplaying
    Disneybounding
    Naturfotografering
    Korsstygnsbrodering
    Matlagning och bakning
    Hundarna
    Film
    Böcker
    Tv-serier
    Animering och animerad film/tv
    Spel
    Youtube och Twitch (har en kanal..... eller två)
    Författande och world building
    Musik/sång
    Bildredigering/"fix"
    med mera
    med mera
    med mera
    med mera

I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (mc!)

Ta mc-kort!
    Du kommer att ha så lite tid över till att göra annat att det är bananas

• Anonym (olika forslag)

Virka dukar t ex. och salja dem pa Tradera?
    Sticka
    Sy klader
    Laga mat (alltsa prova nya matratter och recept)
    Gora smycken
    Spela nagot instrument (piano, gitarr, flojt)
    Mala tavlor
    Skriva en bok
    Spela schack
    Ga en kurs i massage eller reflexologi
    Slaktforska
    Fotografera
    Lasa bocker (om historia, religion, sience fiction eller vad du nu gillar)
    Heminredning

• Fjäril kär

Hobbys jag utövar hemma : lägger pussel, löser korsord, läser böcker och tidningar, tecknar och målar, virkar och stickar, matlagning och bakning, syr kläder, heminredning

Hobbys utanför dörren ; sjunger i kör, har diverse styrelseuppdrag, engagemang i kyrkan, fotograferar mycket, skogspromenader, utflykter, besöker simhallen, går på loppisar

• Aniiee

Haha, någon blev stött av mina hobbies. Gulligt.

I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (mc!)

På riktigt? Det hörs att det var ett långt tag sedan som alla ni dejtade senas. Låt mig bara berätta för er att dejtande idag är något helt annat än vad ni upplevde. Idag är det _grymt_, och definitivt inte på ett bra sätt! Det är som alla dokusåpor ni kan namnet på, ihopkokat i ett. You are the weakest link. Goodbye, You've Been Chopped, It's Time to Go, Sashay, away liksom.

Är det så att man på en dejt säger att sitt största intresse är att släktforska, brodera och lägga pussel så kommer man _garanterat_ inte att få till en andra dejt.

Jag vill inte dissa era intressen, det är säkert jätteroligt att hålla på med, när man har ensamtid från sin partner, men kom igen. Ge den här personen lite chans att kunna lägga ett pussel tillsammans med någon!

• Anonym (Fore)

Testa spela golf. Bra för hälsan och socialt som sjutton om du själv är öppen som person. Det är off-season just nu men i april/maj drar nybörjarkurserna igång.

• Anonym (Me)
    Aniiee skrev 2019-12-25 17:52:29 följande:

Haha, någon blev stött av mina hobbies. Gulligt.

Nej, men kanske sättet du skrev på. Som att nån ber om hjälp att gå ner i vikt och svaret är ?jag är smal?
Svar på tråden Tips på hobby?