• Noname00

Flytta hemifrån, budget

Jag tycker du ska ta med sparande som en post även om det inte är en utgift så har du den med.
    Och vet sedan hur mycket pengar du har att röra dig med.

• Noname00

Om du ska bo med din pojkvän så blir det ju billigare på vissa poster om ni delar på dem.

• Noname00
    OcUlcolE skrev 2019-12-29 00:18:11 följande:
    Ja det är framtidsplanen egentligen men grejen är att han bor i Tyskland så jag vill först bli klar med gymnasiestudierna här hemma i Sverige, och jag vill inte heller gå för snabbt fram i förhållandet :) Vi har diskuterat det väldigt mycket och kommit överens om att eftersom han är högutbildad och redan tjänar mycket mer pengar än mig att han kommer få stå för större delen av hyran och räkningarna när vi väl blir sambos så att jag kan spara mer pengar. :)
    Hur gammal är du?
  • Noname00
    OcUlcolE skrev 2019-12-29 02:56:02 följande:
    19 år, 00a. 
    Hur gammal är han, tänkte mest på att han är högutbildad?
  • Noname00
    MeandHim skrev 2019-12-30 10:55:36 följande:

1000:- på el och vatten låter mkt?

Jag bor i brf och betalar hushållselen vilket blir ca 500:-/mån och då går tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin minst 1-2 ggr/dag vatten ingår. Du kanske kan sänka den posten lite och lägga resten på sparande? :)

Det stämmer nog in mer på 2 personer.
    Vi gör av med 800kr vatten och runt 200kr el.

En normal förbrukning på en person är runt 120kr för el och 150 -200kr vatten.

Men alllt beror på vad man förbrukar.
  • Noname00
    MeandHim skrev 2019-12-30 22:41:49 följande:
    Vi är två vuxna och två barn varannan vecka.

4 barn varannan helg :)
    Vi har högre än genomsnittet pga en alltid är hemma och att vi gillar långa och varma duschar.
Svar på tråden Flytta hemifrån, budget