• Onegemensamtbarn

    När tror ni ägget släppte?



    Hoppas någon vänlig vill svara.

    Första månaden med äl test,ingen tvekan om positivt men när och har ägget släppt?

    Vi har fått till det den 25,26 och 27.

    Räcker det tro?
  • Svar på tråden När tror ni ägget släppte?
  • Mortiscia80

    Ägget släppte antagligen den 27:e så ni borde ha sex idag om ni kan. Höjningen, vilket är det som ÄL-testerna reagerar på och ger positivt (den 26:e i ditt fall), kommer dagen innan ÄL och det rekommenderas att man har sex första och andra dagen efter positivt test, mao 27: och 28:e.

  • IF89
    Mortiscia80 skrev 2019-12-28 11:19:58 följande:

    Ägget släppte antagligen den 27:e så ni borde ha sex idag om ni kan. Höjningen, vilket är det som ÄL-testerna reagerar på och ger positivt (den 26:e i ditt fall), kommer dagen innan ÄL och det rekommenderas att man har sex första och andra dagen efter positivt test, mao 27: och 28:e.


    Du verkar kunnig, får jag be om din åsikt..

    Vad tror du om min ÄL? Myste i förrgår samt imorse.
  • IF89
    Mortiscia80 skrev 2019-12-28 11:19:58 följande:

    Ägget släppte antagligen den 27:e så ni borde ha sex idag om ni kan. Höjningen, vilket är det som ÄL-testerna reagerar på och ger positivt (den 26:e i ditt fall), kommer dagen innan ÄL och det rekommenderas att man har sex första och andra dagen efter positivt test, mao 27: och 28:e.


    Glömde bifoga bild

  • Mortiscia80
    IF89 skrev 2019-12-28 11:43:38 följande:
    Du verkar kunnig, får jag be om din åsikt..

    Vad tror du om min ÄL? Myste i förrgår samt imorse.
    Av bilden ser det ut som om höjningen var igår så ni ligger bra till :) Det skadar aldrig att ha sex även imorgon men spermier kan leva upp till några dagar i livmodern så har man haft sex samma dag som höjningen, någon dag innan osv så är det bara bra, särskilt om man av olika orsaker inte kan just dagen efter höjning.
Svar på tråden När tror ni ägget släppte?