Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2019-12-31 15:13:49 följande:
Självklart är det lite pinsamt att få en avstämning och det visar sig att man gjort fel. En gång hade jag dock bytt till en billigare vara efter scanningen, så avstämningen gjorde att det blev billigare!
Jag vet inte om Willys fortfarande har problemet, men om man tidigare scannade snabbt så kunde det hända att scannern pep för varje streck-kod men den ändå hade glömt registrera. Det hände mig när jag köpte 5 paket mjölk och jag scannade samma paket 5 gånger i snabb följd. Jag hörde 5 pip, men vid avstämningen visade det sig att bara 4 paket hade blivit registrerade.
Några gånger har jag varit med om en "snabb-avstämning", men jag minns inte vilka butiker. Det går till så att expediten väljer ut några varor och kollar att de blivit registrerade. Jag tror de försöker välja de dyrare varorna, men jag vet inte vad de har för instruktioner.
Extra avstämningar i framtiden pga fel vid ett tillfälle är inget att bekymra sig för.
Vi har 2 st ICA MAXI inom räckhåll. På det ena har man fått en kex-choklad vid avstämning om allt är korrekt. På den andra ICA MAXI får man ingenting, oavsett om avstämningen hittar fel eller inte.
Jo, så är det fortfarande så man får kolla att rätt antal har gått in.
Dock upplever jag att det är så på alla affärer, inte bara på Willys.