Inlägg från: Anonym (Stina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stina)

Gravid efter ma

Beklagar ditt MA. Det är fruktansvärt att gå igenom det. Jag drabbades av detta oktober 2016 i v 16. Det tog 10 månader att bli gravid igen, hon föddes i april 2018 och är 20 månader gammal nu. I November samma år blev jag gravid igen. Nytt MA i v 10. Gravid igen i mars, det gick hela vägen, hon är fyra veckor gammal nu. Så på tre år hann jag med två MA och två flickor som föddes. Jag önskar dig lycka till och hoppas det tar sig snart för dig och går hela vägen. Väntan är olidlig innan det tar sig igen, jag vet.

• Anonym (Stina)

Skulle tillägga, jag är 40 år så jag har kämpat med klockan emot mig hela tiden också.

• Anonym (Stina)

Vet inte varför det finns med en glad skrattande smiley i mitt inlägg, den skulle inte vara där.

• Anonym (Stina)
    Anonym (Längtar så) skrev 2020-01-03 08:45:52 följande:

Tack! Tråkigt att läsa om dina ma,men vad härligt att du fått två flickor. Ja väntan på att förhoppningsvis bli gravid igen är jätte jobbig. Rädd att det inte ska fungera och att man haft sista chansen.

Ja det var det jag var så rädd för också. Vid mitt första ma så tänkte jag att detta var antagligen min sista chans och så går den åt helvete. Hade jag varit tio år yngre så hade nog inte stressen varit så påtaglig. Sorg absolut, men inte samma tidspress. Jag använde ju clearblues digitala äl tester varje månad för att maximera chanserna och pricka in alla äl på rad en efter en efter missfallet. Jag tror inte detta var din sista chans heller. Jag tror att du får din bebis i slutändan, men vägen dit är krokig.
Svar på tråden Gravid efter ma