Inlägg från: Anonym (hittat tillbaka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hittat tillbaka)

Få liv i en död relation? Lämna?

Om det bara är av tristess och minskad attraktion, men för övrigt en bra relation så är det värt att jobba på! För 4 år sedan när våra två barn också börja mellan/högstadiet var jag i samma tankar. Jag korka upp en flaska vi och prata med min man hur jag kände, och han blev lite rädd då han tyckte vi hade det bra, men insåg att jag mena att jag ville hitta tillbaka till honom inte lämna. Vi satte hela kvällen i soffan och prata om vad vi gjorde förr, innan barnen kom till, vad vi hade velat uppleva ihop och vad som kändes trist i vardagen. 

I vardagen börja vi med Linas matkasse varannan vecka och lagar nya maträtter ihop. Vi införde spelkväll med barnen varje tisdag (klassiska brädspel). 

Och för vår relation; 

Varje vår åker vi på en weekendresa själva, förra året Amsterdam och i Maj reser vi till Island. Vi har något att längta efter, prata om och undersöka utflykter tills dess. I vardagen har vi gått på restaurang mitt i veckan eller bokat in en dejt under helgen. Det kan vara Bio, upplevelse, spa, shoppingrunda + lunch etc. Jag skrev även in oss på Asiatisk matlagningskurs 5 tf - det var jätte roligt! Vi har även en lista på saker vi vill göra sen när barnen är vuxna, vart vi vill resa och uppleva. Jag längtar att få mer tid ihop i framtiden! 

Svar på tråden Få liv i en död relation? Lämna?