Separera?
Jag var i samma läge som du för ett år sedan. Extremt konflikträdd och extremt rädd för att vara ensam. Såg framför mig hur veckorna utan barnen skulle sluta med att jag satt hopkrupen i ett hörn och bara panikgrät.
Jag flyttade för exakt åtta månader sedan. Det blev inte alls så som jag trodde. Självklart saknar jag mina barn när de inte är här, framförallt första kvällen när de åkt till pappa. Men det går bättre än jag förväntade mig.
Tack och lov har jag och mitt ex en helt fantastisk relation och har haft hela tiden. Vi har umgåtts hela sommaren, hittat på grejer och varit på utflykter med barnen precis som innan. Under julen sov jag över hos honom så jag inte behövde missa varken uppesittarkvällen eller julaftonsmorgonen med barnen. Vi firade julen ihop precis som alla andra år. Även nyår firade vi ihop. Det är nästan för bra för att vara sant kan jag känna ibland. Men så otroligt skönt att vi alltid kan ställa upp för varandra, att jag kan ringa när som helst och prata i en timme, att jag kan träffa honom när som helst så jag inte måste vara utan varken honom eller barnen.
Han är verkligen min bästa vän och jag älskar honom gränslöst. Att de rätta känslorna inte räckte till är jättetråkigt, men jag är tacksam för det vi har idag istället.