• Önskarbebis2020

    Ni som använder fertilityfriend/tempar

    Hej,

    Jag har haft en väldigt konstig tempkurva denna cykel. Förra månaden var den glasklar med tempdipp på ÄL och temp höjdes med 0.35 grader efteråt och steg, tempdipp på ÄL+7, steg igen och låg hög till mensen kom.

    Denna cykel ligger jag lägre i temp både innan och efter ÄL. Jag hade 36.54 när jag hade ÄL och 37.54 dagen efter (0,2 grader), sedan har den både gått ned och upp (högsta jag haft 36,78). Saken är den att jag är på ÄL+6 och jag har fått sova väldigt oroligt och dåligt senaste 4 dagarna då sambon är sjuk och hostar varje natt. Jag som brukar snitta på 8-8,5 h sömn (22.00-06.35) nu istället sovit runt 00.30-08.00 med typ 5 uppvak under natten (gått upp 1 gång per natt, resterande uppvak ligger jag kvar).

    Kan det göra att min temp är knäpp? Jag ligger över coverline enligt FF och har markerat ut ÄL men får liksom inte den där höjningen. Vad tror ni, handlar det om störd sömn eller hade jag svag/obefintlig ÄL denna månad?

  • Svar på tråden Ni som använder fertilityfriend/tempar
  • Hawk

    Sover du sämre än annars kan det absolut påverka tempen, och detsamma om du tar tempen senare än vanligt. Tempen blir då alltid högre.

Svar på tråden Ni som använder fertilityfriend/tempar