Barnuppfostran för slapp
Så här är det, att jag skiter fullständigt i vad andra personer/föräldrar tycker om hur jag väljer att uppfostra mitt barn. Jag bestämmer punkt och slut. Beter mitt barn sig dåligt så kommer hen att få veta det, direkt! Kastar mitt barn saker och skriker som en galning så kommer jag säga ifrån och ibland (beror på vad det hela handlar om) på skarpen! Jag tolererar inte något vildning beteende!
Om vi har kommit överens att läggdags är kl 20.00 då ska hen ligga i sängen 20.00. Jag kommer då till hen och vi har en mysstund i hens rum. Men springer hen runt och fjantar omkring för länge och jag sagt till på ett lugnt sätt 1-2 ggr och hen ändå inte lyssnar då får hen en utskällning!
Har hen skitit i läxor och slarvar med andra saker då blir det ingen månadspeng!
Säger jag stäng av mobilen då ska mobilen stängas av! På en gång!
Etc etc etc. Så funkar min uppfostran! Jag älskar mitt barn och mitt barn mig. Oftast behöver jag inte skälla eller säga till på skarpen! Men om det behövs så gör jag det! Här är mitt sätt och mitt barn! Jag blev formad och uppfostrad på liknande vis och det gick hur bra som helst för mig. Min mamma älskar mig och jag henne, vi är tajta likt jag och mitt barn.