• Anonym (Tess)

    Droger tog över familjen

    De som tar droger förstör för ens familj. Gud vad jag hatar droger!! Jag bara väntar på samtalet, jag känner så starkt på mig att det kommer. Samtalet man inte vill ha men samtidigt vill man!!!

    Jag vill slippa lidandet, hela familjen lider. Kan det inte bara få ta slut?

    De personer som man älskar högt och som varit ens trygghet är borta.

    Samtalet jag väntar är ?Hen är död?. Hemskt men skulle samtidigt vara befrielse efter alla år av hopplöshet och besvikelse och ständiga oron.

    Jag vill såklart inte innerst inne, men man vet vad som kan hända med grova missbrukare så man sätter upp ett skydd. Man förbereder sig på det värsta.

    Min älskade pappa, min syster och bror. Alla 3 ser jag ha förvandlats från underbara omtänksamma människor till att bli egoistiska lögnare som skulle göra allt för sina droger.

    Tillsammans är det ingen bra trio för varann.

    Gud vad jag hatar dom, men jag saknar dom. Jag saknar dom så hårt!! Var är mina underbara familj. De hade de största renaste hjärtan. Mest underbara människor jag mött. Men dom är borta. Jag lever på minnen.

    Ja droger förstör för personerna också. Men har man vett och är stark så förstår man att man ska låta bli!! Jag förstår att man ibland i livet tror att Man behöver en enkel väg för att fly verkligheten. Jag förstår att dom vill döva sin smärta. Men inte acceptabelt att ta droger!! Det finns medicinering.

  • Svar på tråden Droger tog över familjen
  • Anonym (Hm)

    Vad är det för droger det handlar om då du väntar ett samtal på att hen inte finns mer?

    Medicin är droger också, bara det att de anses vara "godkända" droger.

    Sen tycker jag att folk som skriver liknande texter gentemot droger.. inte ser så tydligt. Liksom, vad har föranlett att de har börjat ta droger? Varför enbart skylla på drogerna när det mest största sannolikhet finns en historia bakom som fått vederbörande att må riktigt dåligt? Hatar du droger så hatar du ju kaffe, socker, alkohol, medicin osv osv.

    I övrigt tråkigt att höra om din saknad och sorg. Men sådana som ska fokusera på drogen i sig gör ärligt talat bara problemen bra mycket värre även om det verkar som att det var en bra lösning temporärt. Ofta så har sådana människor som spyr över droger en stor skuld i det hela fast dom inte är villiga att inse eller erkänna det.

  • klyban

    Vad handlar det om för droger?
    Låter som nått tyngre, är det så?


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (!)

    Jag vet hur det känns. Drogerna förvandlar den man älskar till någon man inte känner igen. Personen finns kvar på vissa sätt, men är på på andra vis helt förändrad.

    Oftast finns ju en (eller flera) orsak till att någon börjar med droger och det är givetvis grundproblemet. Men det är drogen som hindrar personen från att ta tag i grundproblemet, som skapar ännu fler problem, som får personen att ljuga och bete sig illa på andra sätt. Och det går inte att diskutera grundproblemet med någon som inte kan tänka på något annat än att hitta något att dricka eller röka. Det är som att det ligger en hinna över personen som man inte kan bryta igenom.

    Jag verkligen hatar droger för vad de gjort med människor jag älskat! Har erfarenhet av missbruk av alkohol och cannabis.

    Jag har också erfarenhet av bruk av både alkohol och cannabis som inte gått över styr. Men jag önskar ändå att de kunde försvinna från jordens yta med tanke på det elände jag sett dem ställa till med.

  • Anonym (Tess)

    Grova missbruk syftar jag på tunga droger! Heroin ex

  • klyban

    Mitt råd är ta ett steg tillbaka, finns inget du kan göra här, mer än dra ned dig själv i skiten(och pratar inte om du ska börja med droger, men väl hamna i en spiral som är onyttig för dig personligen, en är medberoende som man ska vägra till varje pris.)


    Och ställ krav om de kommer på besök till dig.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Droger tog över familjen