Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Kan inte glömma min otrohet

Släpp det

• Anonym (G)
    Anonym (man) skrev 2020-01-10 12:33:30 följande:
    Att vara människa är ingen ursäkt för att bete sig illa mot andra, människor kan bete sig bra eller dåligt, det är ett val alla gör. Att vara mänsklig är inget argument för varken det ena eller det andra.

Vid 50 års ålder har jag lärt mig att den som påstår sig inte döma ljuger för alla människor dömer, det är så vi skiljer på rätt och fel. Om fler dömde sig själva innan de gjorde saker så skulle andra kanske inte behöva döma de i efterhand.
    Och döma kommer de garantera bli (med all rätt). Det går ju liksom inte att bete sig som man vill och sen kräva att ingen dömer för det är inget annat än "äta kakan och ha den kvar" mentalitet.

Jag tycker du blandar ihop känslor och handlingar, tråden handlar inte enbart om känslor, TS passerade den gränsen med råge när hon var otrogen. Du har säkert rätt i att man inte kan klandra människor för vad de känner, men TS har gjort betydligt mer än bara känna saker...hon agerade på sina känslor och då pratar vi inte längre om enbart känslor utan om handlingar och det kan absolut ifrågasättas och kritiseras. 

Ja du står helt klart på TS sida, men jag tycker du gör det lite väl ensidigt för du tar enbart hänsyn till hennes känslor och verkar totalt skita i hennes mans. Har inte han oxå ett värde? Har inte han oxå rätt att välja vilket slags förhållande och vilken slags partner han vill leva med? Vem ger TS rätt att välja det åt honom genom att ljuga för honom?
    Håller med
Svar på tråden Kan inte glömma min otrohet