• Anonym (syrran)

    Är bror körd på marknaden? Har försökt fixa ihop han

    Jag har en ganska bred vänskapskrets och med det också många väninnor som är singel och eftersom att han inte är så framgångsrik på med tjejer så har jag bestämt mig för att hjälpa honom på traven, men det går segt. Själv tycker jag han ser helt okej ut och är inte värre än många andra i personligheten.

    En av mina väninnor som är ärlig och rättfram sa till mig att han är för kort, har för dålig hårlinje (typ upp på sidorna i fram) och är inte tillräckligt rolig att prata med. Han själv verkar tro att det är kört, men så farligt kan det väl inte vara? Vi är i sena 30-års åldern.

  • Svar på tråden Är bror körd på marknaden? Har försökt fixa ihop han
  • Anonym (mmm)

    Så snart 40 alltså. Inte konstigt han har tunt hår då. Klart det går att hitta någon. tror mer det i så fall handlar om att han inte är så rolig att prata med, som din kompisar sa. Nu tycker så klart inte alla som din kompis. 

    Kan det vara så att många av dina vänner vet vem han är sedan tidigare? Har de inte varit intresserade då så bli de det nog inte nu. 

    Vad gör han själv för att försöka hitta någon? Nätdejting? 

  • Anonym (Moa)

    Jag tror att det största problemet är att han är din bror. En av mina bästa kompisars bror var kär i mej under uppväxttiden. Hade garanterat varit intresserad av honom också om han varit någon annan. Det kan blir rätt komplicerat med brorsor.

  • Anonym (My)

    Vad är hans erfarenhet av kvinnor fram tills nu?

    Han är väl förhoppningsvis inte oskuld?

  • Anonym (Man i norr)

    Det är inte så att han sitter kvar i garderoben?

  • CitronTulo

    Hela grejen med att hans syster hjälper honom att hitta tjejer skriker ut att han inte klarar det själv. Man tänker direkt att vad är det för fel på honom som måste låta syrran hjälpa till med detta! Vilket är ganska osexigt..

  • Anonym (syrran)
    Anonym (mmm) skrev 2020-01-06 09:24:43 följande:

    Så snart 40 alltså. Inte konstigt han har tunt hår då. Klart det går att hitta någon. tror mer det i så fall handlar om att han inte är så rolig att prata med, som din kompisar sa. Nu tycker så klart inte alla som din kompis. 

    Kan det vara så att många av dina vänner vet vem han är sedan tidigare? Har de inte varit intresserade då så bli de det nog inte nu. 

    Vad gör han själv för att försöka hitta någon? Nätdejting? 


    Tycker att han haft "tunt" hår i minst 10 år nu, min man som är 52 har en rak hårlinje och tjockt hår, vilket jag själv erkänner är attraktivt. Själv skulle jag aldrig ha velat vara med någon som är så kort när jag var yngre, nu bryr jag mig mindre (min man är endast 175 cm lång), men det kanske är tvärtom för vissa?

    Jag tror också att det handlar mycket om att han är så tråkig, vissa av dom väninnorna jag har presenterat honom för nu har knappt haft kontakt med honom tidigare, eftersom att han inte alltid varit med i så många sociala sammanhang.

    Han har kört en del nätdejting men tröttnat på det och har nog lagt ned det i nuläget. Han berättade också att han har försökt prata med en tjej där han bor, men jag tycker att hon verkar för ung för honom.
  • Anonym (syrran)
    Anonym (My) skrev 2020-01-06 11:27:47 följande:

    Vad är hans erfarenhet av kvinnor fram tills nu?

    Han är väl förhoppningsvis inte oskuld?


    Hans erfarenhet är begränsad, men jag är ganska säker på att han inte är oskuld, han hade två flickvänner i tidiga 20-års åldern som jag är ganska säker på att han hade sex med. Men det är ju ett tag sedan.
  • Anonym (syrran)
    CitronTulo skrev 2020-01-06 11:45:51 följande:

    Hela grejen med att hans syster hjälper honom att hitta tjejer skriker ut att han inte klarar det själv. Man tänker direkt att vad är det för fel på honom som måste låta syrran hjälpa till med detta! Vilket är ganska osexigt..


    Ajdå, har försökt att vara så diskret som möjligt när jag presenterar honom, lite lättsamt liksom.
  • Sarah889

    Luktar incestuöst lång väg. Riktigt jävla obehagligt att ens syrra försöker hitta potentiella knullpartners till sin bror.

  • Anonym (Pelle)

    Jag också i sena 30 års åldern. Lika kort som din bror och också trist att prata med.

    Ytterligare ett problem är att jag vill träffa en yngre och smal tjej. Jag har varit ett på antal dejter och om inte min längd får dom att tveka så komponeserar inte min personlighet heller.

    Hopplöst fall med andra ord.

Svar på tråden Är bror körd på marknaden? Har försökt fixa ihop han