• Anonym (Blir galen)

    Barn mår inte bra med för långa lov!

    Äntligen börjar jag jobba igen efter julledigt. Barnen klättrar på väggarna och igår fick vi slänga ut julen. Loven är för långa, tycker det är helt galet att ha lov tre vevor nu vid jul och blir de sportlov, påsklov och ett långt sommarlov. Loven borde kortas ner 

  • Svar på tråden Barn mår inte bra med för långa lov!
  • Egon den stora

    Som förälder kan man ju göra något med barnen också. Varför klättra dom på väggarna? När är väl inte hemma och inomhus hela tiden? Det är bra med långa sammanhängande lov så att hela familjen kan koppla av och hitta på saker.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Blir galen) skrev 2020-01-06 12:25:36 följande:

    Äntligen börjar jag jobba igen efter julledigt. Barnen klättrar på väggarna och igår fick vi slänga ut julen. Loven är för långa, tycker det är helt galet att ha lov tre vevor nu vid jul och blir de sportlov, påsklov och ett långt sommarlov. Loven borde kortas ner 


    Ja, det är tråkigt att det finns föräldrar som inte kan umgås och sysselsätta sig tillsammans med sina barn.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Blir galen) skrev 2020-01-06 12:25:36 följande:

    Äntligen börjar jag jobba igen efter julledigt. Barnen klättrar på väggarna och igår fick vi slänga ut julen. Loven är för långa, tycker det är helt galet att ha lov tre vevor nu vid jul och blir de sportlov, påsklov och ett långt sommarlov. Loven borde kortas ner 


    Det beror kanske på vad man gör som familj? Menar inte att vara elak men klart att vi alla mår bra av att ha ledigt men man behöver ju fylla tiden med saker som ger energipåfyllning. Låter mer som om det är du som vuxen som tycker det är jobbigt att aktivera dina barn. 3 veckor är inte lång tid. 

    De kan leka med kompisar så ni kan samarbeta med andra familjer och ta en dag var, där ni har hand om barnen tex. 
  • Anonym (Blir galen)
    Egon den stora skrev 2020-01-06 12:28:42 följande:

    Som förälder kan man ju göra något med barnen också. Varför klättra dom på väggarna? När är väl inte hemma och inomhus hela tiden? Det är bra med långa sammanhängande lov så att hela familjen kan koppla av och hitta på saker.


    Dom klättrar på väggarna just för att det är för långa lov och inte samma rutiner. Det är bevisat att det är för långa lov och det är förlags på att korta ner sommarlovet. I alla familjer är det inte avkoppling med för mycket lång ledighet.
  • Anonym (Blir galen)
    Anonym (mmm) skrev 2020-01-06 12:34:03 följande:
    Det beror kanske på vad man gör som familj? Menar inte att vara elak men klart att vi alla mår bra av att ha ledigt men man behöver ju fylla tiden med saker som ger energipåfyllning. Låter mer som om det är du som vuxen som tycker det är jobbigt att aktivera dina barn. 3 veckor är inte lång tid. 

    De kan leka med kompisar så ni kan samarbeta med andra familjer och ta en dag var, där ni har hand om barnen tex. 
    I min familj spelar det ingen roll hur mycket man aktiverar banren om dagarna och vet många fler med mig där barnen kräver samma rutiner och inte vad man aktiverar dom med.
  • Anonym (Blir galen)
    Anonym (D) skrev 2020-01-06 12:35:46 följande:

    Du menar att dina barn inte mår bra av för långa lov, eller hur? Med engagemang kommer man långt. Prova det.


    Så vad vet du om vad jag gör med barnen och inte gör? Det är bevisat att det är för långa lov 
  • Anonym (pippi)
    Anonym (Blir galen) skrev 2020-01-06 12:38:51 följande:

    Så vad vet du om vad jag gör med barnen och inte gör? Det är bevisat att det är för långa lov 


    För dig kanske.
  • MsM84

    Nu är TS barn antagligen äldre än mina, men aktiverar inte vi barnen ordentligt får vi betala priset med understimulerade barn som är rastlösa, river ut saker och generellt svårhanterliga. Idag skedde detta vid 11 efter en passiv förmiddag. Påminner oss om hur viktigt det är för oss att få ut dem och leka innan vi kommit dit. Antagligen behöver ni också aktivera och få era barn att röra sig?

  • Anonym (pippi)
    Anonym (Blir galen) skrev 2020-01-06 12:37:27 följande:

    I min familj spelar det ingen roll hur mycket man aktiverar banren om dagarna och vet många fler med mig där barnen kräver samma rutiner och inte vad man aktiverar dom med.


    Försök skaffa dig rutiner hemma och en meningsfull fritid. Och skicka ut barnen på gården så de får leka i den friska luften ibland.
  • Anonym (Lärare)

    Vi är flera som jobbar inom skolvärlden som inte bara uppskattar utan BEHÖVER två veckors sammanhängande ledighet för att koppla av, komma ner i varv och vila upp oss innan vi ska börja ta hand om folks bångstyriga barn igen. Samt njuter av den tid vi får med våra egna barn. Usch på föräldrar som dig som vill lägga barnens klättrande på väggar på lärare och pedagogerna.

Svar på tråden Barn mår inte bra med för långa lov!