• Anonym (Osäker nu?)

    Jaydess spiral? Eller p piller?

    Jag har en tid för spiral insättning om 3 dagar men jag börjar fega ur och funderar på om jag bara ska skaffa nya p piller istället.

    Planen är att jag ska få Jaydess då den innehåller minst hormoner. Men efter jag läst runt lite så verkar det som att man får massa acne av den.

    Jag tog Yasmin innan och hade jätte fin hy och så ytligt som det låter vill jag verkligen inte gå från vacker hy där alla frågar hur den kan vara så slät, till finnig tonårs hy. Utan Yasmin så har jag lätt oljig hy och får acne då och då, så det låter som att jag skulle vara en av dem som får extrem acne överallt av Jaydess.

    Å andra sidan blev jag ett gråtande vrak av mina p piller så är lite rädd att prova nytt märke då jag tror jag är känslig för östrogen.

    Funderade på koppar spiral men min barnmorska pushade på mig en hormon spiral istället. Jag vill egentligen inte ta hormoner men samtidigt vore en mardröms mens av koppar spiral inte heller så kul...

    Så jag är jätte kluven här! Vill gärna höra erfarenheter av Jaydess spiralen, också koppar spiralen! Eller om jag borde prova nytt p piller eller kanske p ring istället. Hjälp!

  • Svar på tråden Jaydess spiral? Eller p piller?
  • Anonym (Rob)

    Kommer ihåg när min sambo hade spiral.

    Jag kände av den när vi låg.. inget trevligt

Svar på tråden Jaydess spiral? Eller p piller?