• Anonym (Mm)

Soc anmälan pga separerat

Det är helt rätt att bvc reagerar som de gör. Jag har själv en liten bebis hemma och INGET skulle kunna få mig att vara ifrån henne på det sättet. Vad är det för galenskap?? Hur kan det vara så bråttom att du avstår relationen med din bebis i 6 månader? Nej TS, det låter verkligen inte friskt. Bra att det anmäls så du utreds. Kanske är du sjuk utan att veta det? Någon annan förklaring ser jag inte.

Hur mycket jag än hatade min man hade jag ändå hålla ut 6 månader för barnens skull. Och du är dessutom sams med pappan. Så oerhört själviska ni är! Självklart är rimligaste slutsatsen att du är deprimerad och sjuk. Är du frisk och gör detta så är du direkt elak och kvalificerar till årets sämsta mamma, och då bör du givetvis också utredas.

Stackars, stackars dina barn.

• Anonym (Mm)
    Whitehorse1979 skrev 2020-01-08 16:12:20 följande:

Pappan är ju inte heller frisk då som gör såhär?

Han borde inte ha flyttat.

Pappan har inte övergivit sitt spädbarn. Nej, han borde inte flyttat. Men han är i alla fall frisk nog att vilja vara med sitt barn, något som alla normala föräldrar prioriterar.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 16:16:38 följande:

Vadå överger ett litet barn. Träffar barnet nu till helgen. Har honom fredag-sön.

Sen kommer jag ha honom från ons-sön. Sen vet jag inte hur det blir efter det vilka dagar ännu. Beror på mitt jobbschema. Men absolut varje helg som minst kommer jag ha honom då jag aldrig jobbar helger.

Ja pappan kanske flyttade lite fort, men vi bor på en liten ort på landet där det finns ont om bostäder. Sen närmsta alternativ hade varit nästa ort som ligger 7 mil bort. Visst närmare än 18 mil är det ju men extremt svårt att få en bostad där.

Hade det då varit bättre att vi bodde kvar i samma hus när vi gick varandra på nerverna och bråk efter bråk avlöste varandra. Det är inte heller en bra situation.

Ja, det hade varit bättre att bo kvar i samma hus. Det är en BETYDLIGT bättre situation, även om den är tråkig för dig (men kom ihåg - du är vuxen och mamma till ett spädbarn = inte läge att prioritera dig själv.) Man får göra det bästa av situationen, välja sina fighter och bete sig vuxet. Tror du att ni är de första som behöver stå ut några månader för barnens skull?

Om jag fick välja mellan att vara ifrån mitt barn på det sättet du ska, och att behöva bita mig i tungan och svälja stoltheten mot min man i 6 månader, så hade jag alla dagar i veckan valt det sista. Min stolthet är inte viktigare än relationen till mitt barn.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 16:28:08 följande:

Men ursäkta då att jag överger mitt barn enligt dig.

Då övergav jag honom redan när han var 2 v gammal då jag blev akut inlagd på sjukhus i en hel vecka pga komplikation efter förlossningen som krävde en operation m.m

Då måste han ha mått dåligt hela den veckan också när jag inte kunde träffa honom alls!!!!

Kan du inte se skillnaden på att ofrivilligt vara ifrån sitt barn en vecka på grund av medicinska orsaker, och att frivilligt vara ifrån barnen 5/7 dagar i veckan på grund av att du och pappan prioriterar er själva före barnen?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 17:08:22 följande:

Nu har jag pratat med en från soc.

De vill att jag flyttar till samma ort och att vi har barnet så här.

mamma tar mån-tis-ons-tors lunch

Pappa tar tors lunch, fre, lör, sön.

Så det får väl bli det alternativet då eftersom det tyckte soc var en bra lösning.

Men då ska jag lyckas hitta ett boende och mitt ena barn kommer få gå i skola 5 mil från hemmet (har speciella behov) och det finns ingen plats i den orten jag ska flytta till innan hösten när skolan startar igen.

Därför ville jag vänta med flytten.

Men får väl göra så som socialen säger är bäst för minsta barnet

Bra. Tur för ditt barn att det finns en myndighet som kan fatta rätt beslut åt er när föräldrarna helt saknar omdöme själva.

Alternativet finns väl fortfarande kvar att din man bor kvar? Så flyttar allihop till sommaren och inga barn hamnar i kläm, stora som små. De enda som hamnar i kläm i det läget blir ni två vuxna som kommer behöva bita er i tungan var och varannan dag. Men det är väl det bästa? Det är ni vuxna som skapat problemet, och ni vuxna som får lida konsekvenserna.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 17:24:45 följande:

Jo men jag kommer ju ändå vara borta från barnet ca 3 1/2 dag per vecka.

Men att vara borta max 5 dagar per vecka var absolut det värsta för alla här inne. Då övergav jag ju mitt barn. Jag måste ju ändå överge mitt barn iaf i 3 dagar enligt soc planering.

Jo visst kan pappan säkert säga upp lägenheten och flytta tillbaka hit om det behövs, bara stå med dubbla hyror i 3 månader då. Jag hoppas ju bara att vi båda lyckas hitta varsitt boende samtidigt då till sommaren. Men det är inte så lätt då det brukar vara max 10-12 hyresrätter lediga per år som mest. Och då lyckas få tag i 2 samtidigt blir nog inte lätt.

3,5 dagar är fortfarande riktigt, riktigt uselt. Men där gick soc gräns för när det är så katastrofdåligt att de måste ingripa. Men givetvis är det inte ett bra alternativ, bara mindre dåligt. Ni agerar fortfarande som dåliga föräldrar.

Att ni står med dubbla hyror har ju att göra med att ni fattade ett dåligt och förhastat beslut om att han skulle flytta. Dåliga beslut blir ofta dyra. Se det som lär-pengar och tänk lite längre nästa gång.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 17:41:25 följande:

Den största anledningen till att han flyttade dit var att han har ett stort nätverk runt sig med folk som ville hjälpa honom med barnen om det behövdes. B.la farmor som har varit här varje helg nästan i 1 års tid för att busa med barnbarnet och sen gosat med den lille.

Jag hade kunnat flytta till samma ort också bara jag hade hittat ett ok boende. Enda som finns ledigt nu är en 1:a på 35 kvm. Känns lite väl trångt att bo där med 4 barn. Mitt ex har inte så mycket större lägenhet heller. Han har en 2:a på 50 kvm så att flytta in där är ganska trångt med 2 vuxna och 4 barn.

Men pappan har tagit beslutet att han flyttar tillbaka hit nu eftersom det är väl det bästa för barnen då.

Förstår problemet. Det är inte lätt att gå isär. förhoppningsvis dyker ett par riktigt bra lägenheter upp under året så ni kan få varsina bra boenden. Kanske kan man bo några veckor hos föräldrarna om det krisar?

Väldigt klokt beslut. Bra gjort!

Lycka till nu, hoppas allt löser sig.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 22:06:08 följande:

Snälla nån. Jag har aldrig skrivit att jag accepterar att vara utan mitt barn.

Jag gjorde allt för att försöka hitta en lösning på våra problem.

Vi hade bråkat/tjafsat med varandra i 6 månader, det var jag som tog beslutet om att försöka med parterapi där vi gick i 4 månader utan framgång.

Försökte ändå stanna kvar för Alla 4 barnens skull och gjorde allt för att reparera vårat förhållande.

Insåg att det var inte möjligt att fortsätta som ett par och därför togs beslutet att vi skulle flytta isär.

Men jag hade aldrig kunnat drömma om att pappan skulle välja att flytta 18 mil bort r han visste att jag inte skulle kunna flytta dit förens skolan var slut i juni.

Försökt i panik hitta ett boende på samma ort som pappan men det enda lediga som fanns var en 1:a på 35 kvm och det funkar ju inte.

Hade hellre bott på samma ort som de andra barnen även om det hade inneburit att min 9 åring hade haft 5 mil enkel väg till sin skola då, men det hade jag fått lösa så länge jag bara fick ha mina barn.

Men när inte det fungerade så började vi prata om ett umgänge med barnen istället. Tyvärr tog jag många felaktig val inser jag nu, men jag trodde jag gjorde det som var bäst för barnen.

Erkänner att jag har gjort ett enormt dumt misstag som jag får lida för i resten av mitt liv.

Jag tänkte tyvärr inte rätt, troligen pga att jag mår så fruktansvärt dåligt för att min långa relation med pappan till barnen har tagit slut, trodde det skulle hålla för alltid.

Många här inne har övertalat mig så jag inser att jag är absolut olämplig som mamma, en jävla idiot som är självisk och inte tänker på mina barn.

Men jag ska ringa soc direkt imorgon bitti 8.00 och säga att alla 4 barnen ska omplaceras genom LVU eftersom jag är olämplig som förälder.

Så hoppas jag att barnen hamnar hos en normal mamma och pappa eftersom vi inte verkar vara det :(

Allt du skriver, sättet du ändrar historien så den ska framställas i bättre dager. För att inte tala om ditt märkliga resonemang och hur det hinner gå så långt innan du inser att du ska prioritera ditt spädbarn framför dig själv. Allt detta får mig att kraftigt ifrågasätta sin duglighet som förälder.

Hade du haft sunda och friska tankar hade du aldrig tänkt tanken på att vara ifrån ditt barn. Att det ofta är pappor som sätter sig i liknande situationer har att göra med att de saknar den grundläggande biologiska modersinstinkten som får hela den fysiska mammakroppen att skrika efter sitt barn.

Att du saknar modersinstinkt göra också tydligt i hur lätt du är beredd att ge upp alla dina 4 barn på grund av att folk är ?elaka? och talar förstånd med dig. Är du galen på riktigt? Ingen frisk mamma beter sig så här.

Inser givetvis att du inte menar allvar med att lämna bort alla barn, men bara ?skämtet? eller vad du vill kalla det, är tragiskt nog.

Och du - du hjälper varken dig eller dina barn genom att tycka synd om dig själv. Börja bete dig som en vuxen.

Imorgon kl. 8.00 kan du ringa din vårdcentral och be om psykologhjälp för en trolig förlossningspsykos och dina andra hjärnspöken som riskerar skada barnen. Behöver soc. Blandas in kommer de se till det.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 22:53:28 följande:

IMORGON Kl 08.00 SÅ KOMMER JAG BE SOC ATT OMHÄNDERTA ALLA 4 BARNEN EFTERSOM NI ALLA HÄR INNE ANSER ATT VARKEN PAPPAN ELLER JAG ÄR LÄMPLIGA SOM FÖRÄLDRAR.

SÅ NU BEHÖVER NI INTE OROA ER FÖR DESSA BARN LÄNGRE. NU KOMMER DE BORT FRÅN OSS SOM ÄR SÅ LIVSFARLIGA FÖR DE

Ja, att överge dina barn verkar vara det mest självklara i ditt liv. Inte kämpa för dem - bara ge upp. Klokt...
Svar på tråden Soc anmälan pga separerat