Soc anmälan pga separerat
Soc sa att jag skulle ha barnen mån-torsdag lunch
Pappan tar sedan över på torsdag lunch till söndag.
Då menade hon att vi fick lika lång tid var per vecka och det var det bästa enligt henne för bebisens skull
Soc sa att jag skulle ha barnen mån-torsdag lunch
Pappan tar sedan över på torsdag lunch till söndag.
Då menade hon att vi fick lika lång tid var per vecka och det var det bästa enligt henne för bebisens skull
Och vad i hela världen menar alla i tråden om att en förälder inte kan vara borta från sitt barn? Det finns många många som separerar innan barnet är 3 och en hel del under första året. Det viktiga för barnet är att det får fortsätta vara med sin trygga punkt dvs sin primära anknytnings person. Oftast är det mamman och definitivt om hon ammar och i just detta fallet pappan. Sen är det idealt med frekvent umgänge med den andre föräldern vilket blir viktigare om barnet hade ungefär samma anknytning till båda men att barnet skulle bry sig om könet på föräldern är BS. Och att barnet skulle bli skadat av att bara bo med ena blir bara dumt, dels finns det såvitt jag lyckats läsa mig till inget stöd för det och för det andra kan man inte förbjuda separationer. Men man får då tänka på barnets bästa vilket är ett(!) boende
Soc har träffat barnens pappa på plats och mig har de pratat med i telefon.
Bor i en mindre kommun i dalarna
Han var på BVC 8:00
Soc kontaktade pappan 11:00, bokade in möte med honom 11,30
13.00 ringde de mig och pratade med mig i telefonen.
Vad är det som är konstigt i detta??