• Anonym (:O)

Soc anmälan pga separerat

Hur kan du ens VILJA vara så långt borta från dina små. Jag skulle gå genom eld å vatten för mina barn varje dag, speciellt i denna späda ålder. Skulle aldrig kommit på tanken att låta någon flytta iväg med dem, finns inte på kartan.

Ja vi är många som inte fattar... bra det anmäldes

Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 17:24:45 följande:

Jo men jag kommer ju ändå vara borta från barnet ca 3 1/2 dag per vecka.

Men att vara borta max 5 dagar per vecka var absolut det värsta för alla här inne. Då övergav jag ju mitt barn. Jag måste ju ändå överge mitt barn iaf i 3 dagar enligt soc planering.

Jo visst kan pappan säkert säga upp lägenheten och flytta tillbaka hit om det behövs, bara stå med dubbla hyror i 3 månader då. Jag hoppas ju bara att vi båda lyckas hitta varsitt boende samtidigt då till sommaren. Men det är inte så lätt då det brukar vara max 10-12 hyresrätter lediga per år som mest. Och då lyckas få tag i 2 samtidigt blir nog inte lätt.

Har du ingen kunskap om tidsbegrepp för en sån liten? Å tre dagar är väl bättre än fem?? För en sån liten är fem dagar en ocean av tid..

Det var ju ni som tog det konstiga beslutet från början, så då får han väl dras med dubbla hyror..

Känns det inte konstigt i magen att vara borta ifrån sina små så länge? Inte jobbigt alls?
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 19:20:18 följande:
    Vadå delar upp barnen???

Barnet på 20 månader och på 9 v bor just nu med sin pappa, de har vi inte särat på???

Nej jag har aldrig sagt enbart på helgerna. Troligtvis hade jag haft den lilla och 20 månaders killen ca 4-5 dagar i veckan. Men nån vecka hade det kunnat bli enbart en helg pga jobb men det kanske hade varit 2-3 ggr på 6 månader.

Hmm helt utan basalt behov behöver du inte oroa dig om. Jag har haft mina 2 äldre barn på 100% sen de var 1 och 3 år gamla utan någon som helst avlastning. Aldrig haft en soc anmälan på mig någon gång förut..

Det barnet som är 9 år har flera funktionshinder, allergier mot nästan allt som finns, astma, missbildning i ena foten och smalbenet. Så nog vet jag hur man tar hand om barn.

Men nu råkade jag tydligen göra ett misstag och det fick jag fan för tydligen
    I ditt första inlägg var du uppenbart helt ok med att endast träffa din nyfödda på helgerna. Det är det som de flesta reagerar på och varför du blev anmäld (hur du än vrider och vänder på det och pratar om boende hela tiden, som du helt snurrat in dig på). Spelar igen roll om det är vid enstaka tillfällen heller, man är inte borta från sin bebis i flera dagar (fem dagar är ju sjukt länge och inte normalt alls)..

Som sagt bör barn under tre år max vara skild från den ena föräldern i ett par dagar (och här pratar vi ju om en riktigt liten och en ettåring).
    möjligt skrev 2020-01-08 21:32:38 följande:
    Då är de effektiva i dalarna, i de flesta delar av landet hade det tagit en vecka.

Sen hade du ju inte talat med soc när du startade tråden utan skrev att du nu talat med dem vid 17?

Oavsett så må sköterskan ha varit helknäpp på alla andra punkter men en mamma som frivilligt väljer att bo 18 mil från sitt spädbarn tillhör ovanligheterna och är ett varningstecken för förlossningsdepression, vilket det ingår I deras uppdrag att hålla utkik efter.

Sen att det nog är det bästa för barnet i er situation är en annan sak.
    TS bemöter ju dock inget av det här med sina egna känslor av att vara ifrån sitt spädbarn på annan ort, så i hennes värld är det ok.

Förvånad men glad över att BVC faktiskt reagerade.
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 22:53:28 följande:

IMORGON Kl 08.00 SÅ KOMMER JAG BE SOC ATT OMHÄNDERTA ALLA 4 BARNEN EFTERSOM NI ALLA HÄR INNE ANSER ATT VARKEN PAPPAN ELLER JAG ÄR LÄMPLIGA SOM FÖRÄLDRAR.

SÅ NU BEHÖVER NI INTE OROA ER FÖR DESSA BARN LÄNGRE. NU KOMMER DE BORT FRÅN OSS SOM ÄR SÅ LIVSFARLIGA FÖR DE

Du ger upp dina barn för att du inte gillar svaren du får här... det bevisar ju verkligen vår poäng..

Sen så skrev du att pappan inte ville vara närvarande på BB mm, å ändå skulle han ges fullt ansvar för dessa två små på annan ort. Det är ju oxå lite märkligt. Ni kanske båda behöver stöd
Svar på tråden Soc anmälan pga separerat