Soc anmälan pga separerat
Skilsmässan kan de inte säga ngt om.
Men det är ju verkligen helt rubbat att du överger ett så litet barn.
Och det hade jag sagt oavsett kön.
Så är det avklarat direkt.
Skilsmässan kan de inte säga ngt om.
Men det är ju verkligen helt rubbat att du överger ett så litet barn.
Och det hade jag sagt oavsett kön.
Så är det avklarat direkt.
Vad kallar du det då?
När hon inte är med sitt barn, inte träffar det?
Det kallar jag för att ha övergett sitt barn.
Det är helt rätt att bvc reagerar som de gör. Jag har själv en liten bebis hemma och INGET skulle kunna få mig att vara ifrån henne på det sättet. Vad är det för galenskap?? Hur kan det vara så bråttom att du avstår relationen med din bebis i 6 månader? Nej TS, det låter verkligen inte friskt. Bra att det anmäls så du utreds. Kanske är du sjuk utan att veta det? Någon annan förklaring ser jag inte.
Hur mycket jag än hatade min man hade jag ändå hålla ut 6 månader för barnens skull. Och du är dessutom sams med pappan. Så oerhört själviska ni är! Självklart är rimligaste slutsatsen att du är deprimerad och sjuk. Är du frisk och gör detta så är du direkt elak och kvalificerar till årets sämsta mamma, och då bör du givetvis också utredas.
Stackars, stackars dina barn.
Vadå överger ett litet barn. Träffar barnet nu till helgen. Har honom fredag-sön.
Sen kommer jag ha honom från ons-sön. Sen vet jag inte hur det blir efter det vilka dagar ännu. Beror på mitt jobbschema. Men absolut varje helg som minst kommer jag ha honom då jag aldrig jobbar helger.
Ja pappan kanske flyttade lite fort, men vi bor på en liten ort på landet där det finns ont om bostäder. Sen närmsta alternativ hade varit nästa ort som ligger 7 mil bort. Visst närmare än 18 mil är det ju men extremt svårt att få en bostad där.
Hade det då varit bättre att vi bodde kvar i samma hus när vi gick varandra på nerverna och bråk efter bråk avlöste varandra. Det är inte heller en bra situation.
Du tror alltså på fullaste allvar att de bara:jaha vad kul, nu ska vi omhänderta barn till höger och vänster?
Som en personlig gottepåse till lördagsmyset.
Vet du hur många gånger inget händer trots total vanvård?
Hur deras arbetssituation ser ut?
Med övertid till nästan mitt i natten?
Hot och våld?
Jag kan förstå att de har svårt att rekrytera/behålla för deras arbetssituation är för jäklig.
Vad har du för insyn?
Som någon som varit på den sidan där det omhändertagits ett eller flera barn?
Eller på sidan där du fått omhänderta som personal?
För att jobba?
Du är ju dum på riktigt alltså.
Jobba måste man väl göra åtminstone?
Eller du tror att livet blir gratis för att man får barn?
Min svägerska jobbade lite när deras barn var litet, lite inhopp då och då.
Då var min bror hemma med barnet. Hon övergav inte.Lika lite som min bror gjorde när han jobbade.
Men hade någon av dem flyttat såsom skett i detta fall?
Då hade jag ifrågasatt dem.
TS:oavsett vad som är sanningen här så behöver ni hjälp i denna soppa.
Så att ni kan fungera tillsammans för barnens skull.