Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Soc anmälan pga separerat

Annita skrev 2020-01-09 12:26:30 följande:

Men det måste ju framgått att BVC inte träffat dig utan att det bara var en spekulation?! Soc har ju inte ens träffat dig och det finns väl inget läkarutlåtande om psykisk sjukdom?

Nej det finns inget läkarutlåtande om nått sånt.

Jag har aldrig varit hos en läkare pga nått psykiskt. Inte ens en utmattning el liknande.

Varit sjukskriven 2 ggr i mitt liv förut. Ena gången bröt jag benet och fick opereras och andra gången hade jag dubbelsidig lunginflammation.
  • Anonym (Orolig)
    molly50 skrev 2020-01-09 12:29:19 följande:

Fast det här tycker jag också låter lite konstigt.

Bvc-sköterskan har aldrig träffat dig och kan således inte avgöra om du är sjuk eller inte.

Och du skriver att du och exet har bråkat mycket.

Om det här nu är sant så kanske du borde fråga ditt ex vad han egentligen har sagt till bvc-sköterskan.

Det har jag inte ens tänkt på.

Tänk om han har sagt massa saker för att jävlas med mig och jag fick ett rent helvete tillbaka.

Du kanske har rätt i det.

Kanske är jag som har varit så blind eftersom jag fortfarande älskar honom på ett sätt.

Trodde vi gick isär som vänner men han kan ju haft en baktanke med allt.

Visat sig snäll, sagt att vi var vänner. Sen när han drog med barnen så hittade han på massa saker om mig för att jävlas och alla skulle tycka synd om honom..

Kan jag ha varit så blind så jag totalt missade detta :(
  • Anonym (Orolig)
    Annita skrev 2020-01-09 12:26:30 följande:

Men det måste ju framgått att BVC inte träffat dig utan att det bara var en spekulation?! Soc har ju inte ens träffat dig och det finns väl inget läkarutlåtande om psykisk sjukdom?

Nej det finns inget läkarutlåtande om nått sånt.

Jag har aldrig varit hos en läkare pga nått psykiskt. Inte ens en utmattning el liknande.

Varit sjukskriven 2 ggr i mitt liv förut. Ena gången bröt jag benet och fick opereras och andra gången hade jag dubbelsidig lunginflammation.
    Anonym (Hh) skrev 2020-01-09 12:49:34 följande:

Fast det där stämmer ju inte..du genomgick ju en STOR operation efter förlossningen som gjorde att du låg i nedsövd i 5 dygn. Har du glömt vad du skrivit tidigare i tråden så bör du läsa igen för du låter ganska sjuk när du tar bort och lägger till händelser i din historia...

Okej då jag glömde ta med den då. Tänkte inte på den eftersom jag är delvis sjukskriven ännu pga den.

Jag menade alltså hur mitt liv har varit innan denna födseln. Sammanlagt med den nuvarande sjukskrivningen är det 3 ggr då. Men aldrig för något psykiskt.

Förlåt om jag var lite otydlig :)
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (S) skrev 2020-01-09 13:27:25 följande:

Ja, man måste då säga att ni arbetar väldigt snabbt allihopa.

Klart jag vill jobba på snabbt. Vill ju ha barnen.

Tur så kände en vän till mig en advokat som ville ta tag i detta akut då han ansåg att allt har gått fel från början.
  • Anonym (Orolig)

Nu blir jag fundersam.

Igår tyckte ni att jag inte gjorde tillräckligt för barnen, jag var psykiskt sjuk mm

Nu efter en sömlös natt då jag bara har tänkt på detta under natten om hur jag kan lösa allt.

Låg tom i de små barnens rum och grät för jag saknar de så mycket och hade bebisens ena snuttefilt som är kvar hemma på min bröstkorg samt en nalle som är grabbens på 20 månader för att det kändes lite bättre då.

Nu fick jag kontakt med en advokat som en vän hade fixat åt mig. Advokaten anser att detta har inte gått rätt till väga från varken BVC sköterskan el soc så han ska försöka hjälpa till med en överklagan på ärendet.

Men nu verkar folk anse att jag gör saker för fort istället.

Känns som allt jag gör bara är fel hela tiden.

• Anonym (Orolig)

Förlåt om jag skriver otydligt, glömmer skriva med vissa detaljer och liknande.

Är bara som ett stort kaos inombords just nu.

Jag kan knappt tänka ordentligt just nu.

Men måste försöka vara stark och kämpa för mina barn samt att jag har 2 barn till här hemma att tänka på

Och är även livrädd att det som händer nu kan skapa mer problem med tanke på att jag hade en liten hjärtattack för ca 7 v sedan.

Mitt ex, småbarnen, soc mm kommer hit runt 17 tiden fick jag precis samtal om så får vi se hur detta slutar.

Men då är iaf alla samlade här hemma.

• Anonym (Orolig)
    Annita skrev 2020-01-09 15:43:16 följande:

Låter ju väldigt klokt att alla samlas på ett och samma ställe och pratar. Håller tummarna för allt!

Vi ska inte prata bara. Soc mm ska vara här och göra en utredning på mig eftersom BVC sköterskan har sagt att jag har allvarliga psykiska problem.

Jag får inte vara ensam med barnen längre utan måste ha personal hos mig. Alltså övervakat umgänge el vad det kallas.

Soc anser att jag är en akut fara för mina barn
  • Anonym (Orolig)

Nu har jag hittat svaret på varför mitt ex flyttade så snabbt och till en annan ort direkt.

Detta förklarar hans konstiga beteende.

Jag hade nyss en väninna på besök som är singel.

Hon satt och bläddrade runt på en dejtingsajt och vem kommer upp då som förslag. Jo mitt ex!!!

Vi gick in i hans profil och han blev medlem i måndags och han flyttade med barnen i lördags.

Tack för den alltså, så mycket värd var man efter alla år.

Gud vilken rolig situation detta blev nu.

Om ca 20 min kommer exet, barnen, soc mm och ska göra sin utredning som ska pågå minst i 4 månader.

Hur fan ska jag klara bo med mitt ex nu efter det här??!!!

• Anonym (Orolig)

Så jag ska alltså bo med honom för barnens skull i minst 4 veckor, troligtvis längre (kan behövas som under en vanlig soc utredning och då är det upp till 4 mån som behövs)

Ska jag då behöva träffa exets nya tjej också då om han hittar en ny via dejtingsidan.

Och nej nu är vi inte vänner längre kan jag lugnt säga.

SÅ det är alltså normalt att man separerar och 2 dagar senare är man fullt aktiv på en dejtingsajter och försöker hitta en ny tjej.

Våran skilsmässa är ju inte ens klar heller.

De papperna lämnades in i tisdags.

• Anonym (Orolig)

Oj ursäkta alla konstiga ord m.m tror min mobil ändrar orden lite som den vill haha

• Anonym (Orolig)
    Wolfie13 skrev 2020-01-09 17:01:56 följande:

Ok här svänger det otroligt fort, först ska han ha barnen, sen inte, först var ni vänner, sen var ni inte vänner, sen har han dejtat sen igår kväll

Hur kommer barnen må i allt det här?

Ert engagemang för dem känns verkligen sådär.

Vadå dejtat sen igår. Han har gjort det sen i måndags. Jaja skit samma vilken dag han började.

Nej soc och BVC sköterskan gillade ju inte att han hade barnen på en annan ort än jag var på. Och eftersom jag inte bara kan flytta hur som helst så ska han bo här med mig med barnen så de får utreda.

Men nu kan jag inte svara mer för soc står här nu med barnen.
  • Anonym (Orolig)

Hej.

En liten uppdatering av detta.

Tyvärr åkte jag på en ny smäll i mitt mående.

Allt som har hänt blev tyvärr för mycket för min kropp så jag fick en ny hjärtattack.

Och pga detta så ansåg soc att det är bättre att barnen är hos sin pappa och att jag får komma dit när jag kan/orkar.

De anser att min hälsa är såpass dålig så jag kan inte ansvara för ett barn just nu och de ska inte behöva se sin mamma vara sjuk och bli hämtad av ambulans.

SÅ vi får se hur det blir framöver när jag förhoppningsvis har frisknar till igen.

SÅ NU tackar jag för mig från den här tråden och önskar alla en trevlig dag

Svar på tråden Soc anmälan pga separerat