• Wed 8 Jan 2020 17:45
    966 visningar
    8 svar
    8
    966

    Bästa nöjespark?

    Vi brukar ?bara? gå till en dyrare nöjespark /år och håller nu på att diskutera sommarens val.

    Barnen är 10, 9 och 7 år gamla. De vill gärna få åka lite häftiga karuseller.

    Gärna i östra mittsverige (ngn timme runt Linköping, Sthlm, Uppsala) eller på vägen från Sthlm till Skellefteå.

    Inte Kolmården (varit där - vi älskade det!).

    Vad rekommenderar ni?

    Grönan??

  • Svar på tråden Bästa nöjespark?
  • Anonym (H)
    Wed 8 Jan 2020 18:49
    #1

    Undrar jag med.

  • Anonym (C)
    Wed 8 Jan 2020 19:09
    #2

    Furuvik är ju trevligt för barn i den åldern och karusellerna tillräckligt häftiga. Inte så jättelånga köer utan ungarna hinner åka väldigt många åk. Vill man bara åka karuseller så är ju Grönan super. Försök att åka dit när inte så många andra är där, brukar vara jäkligt tråkiga köer.

  • Thu 9 Jan 2020 12:35
    #3

    [quote=80151350][quote-nick]Anonym (C) skrev 2020-01-08 19:09:03 följande:[/quote-nick]Furuvik är ju trevligt för barn i den åldern och karusellerna tillräckligt häftiga. Inte så jättelånga köer utan ungarna hinner åka väldigt många åk. Vill man bara åka karuseller så är ju Grönan super. Försök att åka dit när inte så många andra är där, brukar vara jäkligt tråkiga köer.[/

    Ja, Furuvik är jättemysigt! Vi var där för ett par år sedan.

    Så vill nog någon annanstans. :)

    Lutar åt Grönan då ungarna verkar mest peppade på karuseller. Eller ngt sommarland som också har karuseller??

  • Thu 9 Jan 2020 12:58
    #4

    Kan ni tänka er övernattning (på båten) rekommenderar jag Borgbacken i Helsingfors. Superfint och resan i sig blir en upplevelse utan att sitta i bilen och häcka halva dagen.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Thu 9 Jan 2020 13:20
    #5

    Inte riktigt på vägen men ta båten över från Umeå till vasa och gå på Powerpark i Finland. 

    Man blir helt förstummad, man åker till Vasa, kör 1 timme rakt in i obygden och där, mitt på ett fält är ett nöjesfält som i princip helt saknar köer.

    De brukar ha bra erbjudanden på wasaline med båt, hotell (i Vasa) och entre till Powerpark. 

    Får mina barn välja så rankar de Liseberg, Powerpark och sen Grönan.

  • Thu 9 Jan 2020 20:12
    #6
    riboflavin skrev 2020-01-09 12:58:17 följande:

    Kan ni tänka er övernattning (på båten) rekommenderar jag Borgbacken i Helsingfors. Superfint och resan i sig blir en upplevelse utan att sitta i bilen och häcka halva dagen.


    Å, intressant!! Vi kanske ska till Helsingfors ändå!

    Hur är Borgbacken jämfört med Gröna Lund?

    Om man köper åkband; ingår då allt?

    Hur är köerna?

    Tack för rekommendation!!
  • Thu 9 Jan 2020 20:16
    #7

    Tusenfryd utanför Oslo är helt fantastisk!! Dock måste man ha med sig egen mat om man inte vill gå helt barskrapad därifrån... ???? De senaste åren har Coop haft erbjudanden på priset, om man har MedMera-kort. Svårt att veta nu hur det blir i sommar dock.

  • Thu 9 Jan 2020 21:22
    #8
    sondika skrev 2020-01-09 20:12:27 följande:

    Å, intressant!! Vi kanske ska till Helsingfors ändå!

    Hur är Borgbacken jämfört med Gröna Lund?

    Om man köper åkband; ingår då allt?

    Hur är köerna?

    Tack för rekommendation!!


    Dubbelt så stort, nästan dubbla antalet attraktioner och därmed upplever jag att köerna var lättare att överleva. Gratis inträde, ett antal gratis attraktioner (barngrejer utsiktstorn och 3D-bio) i övrigt ingår allt i åkbanden.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Bästa nöjespark?