• Anonym (K)

    Hur underhåller ni er själva och era bebisar?

    Jag har ett barn på 5,5 månader och tycker det är svårt att hitta på grejer att göra och underhålla honom (och mig för den delen). Vill komma hemifrån helst. Promenader, visst, men nu är det skitväder varenda dag (storm, regn, kallt) så det går bort. Han avskyr att bada så badhus går bort. Jag tycker inte om öppna förskolan alls så det går bort. Inga sångstunder osv. har startat än för terminen utan de startar i slutet av januari. Några idéer? Vad gör ni med era bebisar?

  • Svar på tråden Hur underhåller ni er själva och era bebisar?
  • Anonym (Snartsepareramenredo)

    Min bästa tips är nog inte populärt men att vara glad och lycklig är väldigt provocerande ;)

    När bebisen är så liten minns hen inget, utan minns KÄNSLAN av något. Det är betydligt viktigare att hen känner närhet och trygghet, än stimulerad. Minns du själv den tiden? Så få inte dåligt samvete för det!!

    Denna tiden ska du njuta av "ledigheten" med barnet för DIN skull med!!!
    Vad hade du velat göra? Det mesta gå att ha med bebisen på eller lämna bort enstaka timmar, tex.
    jag vill ha tillbaka formen för spänsten och styrkan, vill inte ha ont eller vara trött i kroppen när vi leker. Så jag tränar, vi snackar inte två pass här. Kör 4-6 grupppass, med farföräldras hjälp och min mans. Det är så skönt för kroppen! 
    Du är ju faktiskt mer än bara mamma.
    Jag ser på serier jag älskar MEDANS jag har honom nära mig och finns där hela tiden- trygghet och stabilitet.
    Jag räknar på räkningar ect för att pressa ner dem och funderar på ekonomin.
    Bjuder hem enstaka människor, främst släkt, då jag nu har tiden till skillnad från heltidsjobbet.
    Gör saker som får dig att må bra, det märker din bebis! Det är viktigast. En bebis blir stimulerad av så små saker de upptäcker i världen och som skrivet, trygghet är så viktig.
    Skriver en del dagbok, reflekterar över livet och tacksamhet dagbok. Tar mig den tiden nu när jag äntligen har den.
    Kram!

  • Anonym (K)
    Anonym (Snartsepareramenredo) skrev 2020-01-08 21:06:20 följande:

    Min bästa tips är nog inte populärt men att vara glad och lycklig är väldigt provocerande ;)

    När bebisen är så liten minns hen inget, utan minns KÄNSLAN av något. Det är betydligt viktigare att hen känner närhet och trygghet, än stimulerad. Minns du själv den tiden? Så få inte dåligt samvete för det!!

    Denna tiden ska du njuta av "ledigheten" med barnet för DIN skull med!!!

    Vad hade du velat göra? Det mesta gå att ha med bebisen på eller lämna bort enstaka timmar, tex.

    jag vill ha tillbaka formen för spänsten och styrkan, vill inte ha ont eller vara trött i kroppen när vi leker. Så jag tränar, vi snackar inte två pass här. Kör 4-6 grupppass, med farföräldras hjälp och min mans. Det är så skönt för kroppen! 

    Du är ju faktiskt mer än bara mamma.

    Jag ser på serier jag älskar MEDANS jag har honom nära mig och finns där hela tiden- trygghet och stabilitet.

    Jag räknar på räkningar ect för att pressa ner dem och funderar på ekonomin.

    Bjuder hem enstaka människor, främst släkt, då jag nu har tiden till skillnad från heltidsjobbet.

    Gör saker som får dig att må bra, det märker din bebis! Det är viktigast. En bebis blir stimulerad av så små saker de upptäcker i världen och som skrivet, trygghet är så viktig.

    Skriver en del dagbok, reflekterar över livet och tacksamhet dagbok. Tar mig den tiden nu när jag äntligen har den.

    Kram!


    Jag kan inte sitta och titta på serier eller göra något annat här hemma för man måste underhålla, titta på, prata med och leka honom hela tiden annars skriker han. Är vi iväg någonstans t.ex. går promenad, går i stan osv. går det oftast bra, då skriker han generellt inte på det sättet, men jag kommer inte på vad vi kan göra mer. Som sagt promenader, badhus, öppna förskolan går bort och det är inte särskilt kul att gå i butiker varje dag (och jag har inte råd att fika/äta ute dagligen heller).
Svar på tråden Hur underhåller ni er själva och era bebisar?