• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • vegaveravegavera
    Mammaresan skrev 2020-03-03 15:37:38 följande:

Idag kom mensen efter en lång 35 dagar cykel så taggad på att ge det ett nytt försök den här månaden. :)

Nytt BIM blir 4/4!

åh grattis!!! skönt ändå. nya tag!
  • vegaveravegavera
    inget spår av min mens här... hade mensvärk imorse men sen ingenting. så frustrerande. meen var på resa förra veckan sön-fre och hade bim i lördags. ibland kan ju en resa eller en flytt ställa in eller ta bort mensen. har hänt mig förut. januari 2019 hade jag en 43 dagars cykel.

det störiga med att inte få mens men ridas av pms och mensvärk är ju att jag känner mig så jävla gravid eftersom symptomen är dom samma. tog dock ett test igår(bim+2) och det var helt blankt så så är inte fallet. eller hur? skulle ni testat igen med morgonurinet imorgon då det är bim+4? vänta längre kanske..?

• Mortiscia80

Huff... Sitter på dag 30 i cykeln, hade förväntat mig mens redan i slutet av feb pga typiska förtecken men fortfarande inga som helst spår av blodiga flytningar som visar att det faktiskt startar. Negativt gravtest igår morse =/ Vad betyder detta..?

• m1n4x

Testade positivt på grav.test den 6 februari, började dock störtblöda den 12 februari och testade negativt på grav.test samma dag (=missfall i vecka 5+2).

Testade positivt på äl-test Clearblue digital den 21-24 februari, mys den 22 och 24 februari. Fick nyss lite blod när jag var på toa och gjorde nr 1. Är det mensen som är på gång tro redan en dryg vecka efter äl? Känner lite vagt molande värk också?

• Clara87
    m1n4x skrev 2020-03-03 20:28:21 följande:

Testade positivt på grav.test den 6 februari, började dock störtblöda den 12 februari och testade negativt på grav.test samma dag (=missfall i vecka 5+2).

Testade positivt på äl-test Clearblue digital den 21-24 februari, mys den 22 och 24 februari. Fick nyss lite blod när jag var på toa och gjorde nr 1. Är det mensen som är på gång tro redan en dryg vecka efter äl? Känner lite vagt molande värk också?

Kan ju vara en nidblödning?
  • m1n4x
    Clara87 skrev 2020-03-03 20:35:01 följande:

Kan ju vara en nidblödning?

Ingen aning. Blödde inte sist jag blev gravid. Hm...
  • Nathiis
    NiMi12 skrev 2020-03-03 13:15:10 följande:

Jag har ingen aning om äl, fick blinkande gubbe idag också. Trodde jag skulle få fast gubbe idag. Men det är bara att fortsätta testa :)

Inte jag heller :P Detta är min andra cykel sen mensen kom igång efter förlossning med dottern (:
  • Mammaresan
    vegaveravegavera skrev 2020-03-03 19:13:49 följande:

inget spår av min mens här... hade mensvärk imorse men sen ingenting. så frustrerande. meen var på resa förra veckan sön-fre och hade bim i lördags. ibland kan ju en resa eller en flytt ställa in eller ta bort mensen. har hänt mig förut. januari 2019 hade jag en 43 dagars cykel.

det störiga med att inte få mens men ridas av pms och mensvärk är ju att jag känner mig så jävla gravid eftersom symptomen är dom samma. tog dock ett test igår(bim+2) och det var helt blankt så så är inte fallet. eller hur? skulle ni testat igen med morgonurinet imorgon då det är bim+4? vänta längre kanske..?

Jo det är skönt! Låter jobbigt med dina symtom. Jag testade 2 dagar efter det testet som var negativt (efter BIM) så det är bara att prova någon av dessa dagar. Är du säker på när ÄL var? Finns det möjlighet att du blivit gravid senare än du tror?
    Mortiscia80 skrev 2020-03-03 19:23:46 följande:

Huff... Sitter på dag 30 i cykeln, hade förväntat mig mens redan i slutet av feb pga typiska förtecken men fortfarande inga som helst spår av blodiga flytningar som visar att det faktiskt startar. Negativt gravtest igår morse =/ Vad betyder detta..?

Jobbig väntan. Svårt att veta om det bar handlar om en sen mens eller en svårmätt graviditet. När var ÄL och hur långa brukar dina cykler vara?
  • Mortiscia80
    Mammaresan skrev 2020-03-04 01:07:27 följande:
    Jobbig väntan. Svårt att veta om det bar handlar om en sen mens eller en svårmätt graviditet. När var ÄL och hur långa brukar dina cykler vara?
    Jag börjar nästan misströsta helt och funderar på tidigt klimakterium (jag blir 40 i år), även om min mamma säger att hon hade mens länge...

Jag har loggat min mens regelbundet sedan hösten och genomsnittet är 26 dagar men det kan skifta allt från 23 till 30 dagar. Det värsta är att med ett enda undantag så har cykeln sedan dess bara blivit längre och längre, även om det fortfarande är inom mitt "vanliga" snitt från tidigare år så blir man ju lite orolig...

Min äl är minst sagt märklig. Jag började testa med stickor i höstas och såg aldrig några utslag så använder nu CB (använt två cykler), som visar max utslag redan en vecka in i cykeln (mens är bara två dagar sedan ett och ett halvt år tillbaka) så det är tveksamt att äggen är mogna för befruktning då, man ska ju helst ha äl från dag 11 och framåt.

Om jag får mens nu så kommer jag ringa gyn för en utredning. Det kan ju räcka med att skjuta lite på äl så äggen åtminstone är mogna för befruktning när de kommer. Dag 31 nu och inte minsta tillstymmelse till blodiga flytningar som signalerar att mensen kommer en eller två dagar efter.
  • NiMi12
    Nathiis skrev 2020-03-03 21:53:33 följande:

Inte jag heller :P Detta är min andra cykel sen mensen kom igång efter förlossning med dottern (:

Min första cykel sen jag slutade med p-piller :)

Blinkande gubbe idag också, cd 15. Tror inte den fasta gubben kommer den här månaden.
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!