• ANMIFR

    Vi som planerar graviditet 2020!

    ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

    Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

  • Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Msofie
    Eveelina89 skrev 2020-06-28 21:11:53 följande:

    Hej!

    Jag hoppar in här hos er, har försökt aktivt i 4månader ungefär och är skengravid varje månad. Jag tar helt för många test alldeles för tidigt! Hur kan ni hålla er? Hehe.

    Jag fick starkt positivt på ägglossningstestet 18/6 (dag 15) starkare än teststräcket det jag dock tycker är konstigt är att jag har 34 dagar i min cykel men ändå ägglossning dag 15?

    Idag fick jag negativt gravtest, sticka. Är jag helt för tidigt ute? Bör jag vänta ett tag till? Jag börjar faktiskt känna stockningar i brösten, något hårdare, inte lika som vid mens och min mens ska inte komma förrän om drygt 2 veckor. Jag har världens kortaste stubin, blodådrorna på brösten syns tydligare och har även blött näsblod (?).


    Min cykel är 32 dagar och min ägglossning verkar komma mellan dag 15 och 19, olika från månad till månad. Tänker nog även att 10 dagar efter ÄL kan vara i tidigaste laget, har du provat igen? :)
  • Msofie
    Asplövet18 skrev 2020-07-01 10:04:53 följande:

    Välkommen :) 

    Vi är på försök typ 33 och inte lyckats än, inte trodde man att det skulle vara så jävligt...

    Håller tummarna!!


    Håller tummarna för er! Kan inte ens föreställa mig hur påfrestande de måste vara att ha försökt så länge, känner mig löjlig som tycker de är jobbigt bara efter 3 försök.
  • Asplövet18
    Msofie skrev 2020-07-01 10:08:51 följande:
    Håller tummarna för er! Kan inte ens föreställa mig hur påfrestande de måste vara att ha försökt så länge, känner mig löjlig som tycker de är jobbigt bara efter 3 försök.
    Jag tror att det är lika jobbigt hela tiden eftersom man får ett helt annat mindset, nästan att man jagar någonting konstant. Från att man bestämmer sig så tycker jag att allt blir annorlunda så jag förstår att du tycker det är jobbigt :) efter så här lång tid är jag mer orolig att det aldrig ska hända.
  • Wojsan
    Amanda87 skrev 2020-06-23 10:17:51 följande:

    Så skönt de har koll <3 vi får hålla alla tummar och tår!

    Jepp nu kom mensen med en hemsk värk så nu ligger jag nedbäddad. Då blir det paus i försökandet till ÄL i augusti.


    Fått svar ang mina fortsatta cellförändringar nu. De är fortfarande där men inga ingrepp behövs i dagsläget. I morse fick jag ett annat svar, ett plus på graviditetstestet! Läskigt, haha.
  • NiMi12
    Wojsan skrev 2020-07-11 09:10:45 följande:

    Fått svar ang mina fortsatta cellförändringar nu. De är fortfarande där men inga ingrepp behövs i dagsläget. I morse fick jag ett annat svar, ett plus på graviditetstestet! Läskigt, haha.


    Grattis!! :)
  • Steeph

    Hoppar också in här. Ma upptäckt i februari 2020 och försöker för fullt efter det med första barnet. Väntar in ägglossning nr 4 sedan dess. Vi trodde nog att vi redan skulle ha varit gravida då vi lyckades på 2a försöket med graviditeten som slutade i ma. Men naturen verkar vilja annat och vi kämpar på. Är på cd 14 och hoppas få ÄL om några dagar.

  • Eveelina89
    Msofie skrev 2020-07-01 10:06:33 följande:

    Min cykel är 32 dagar och min ägglossning verkar komma mellan dag 15 och 19, olika från månad till månad. Tänker nog även att 10 dagar efter ÄL kan vara i tidigaste laget, har du provat igen? :)


    Det blev negativt och det är snart dags att prova igen. :) Hoppas det kan gå vägen denna gång : )
  • Msofie
    Eveelina89 skrev 2020-07-13 19:27:56 följande:

    Det blev negativt och det är snart dags att prova igen. :) Hoppas det kan gå vägen denna gång : )


    Åh vad tråkigt att höra men lycka till nästa gång, håller tummarna! Själv är man på BIM+2 men negativt test imorse, så vet inte hur landet ligger än så länge..
  • Rosahimmel86
    Steeph skrev 2020-07-11 09:57:19 följande:

    Hoppar också in här. Ma upptäckt i februari 2020 och försöker för fullt efter det med första barnet. Väntar in ägglossning nr 4 sedan dess. Vi trodde nog att vi redan skulle ha varit gravida då vi lyckades på 2a försöket med graviditeten som slutade i ma. Men naturen verkar vilja annat och vi kämpar på. Är på cd 14 och hoppas få ÄL om några dagar.


    Jag förstår dig Steph

    Jag hade ett MA med komplikationer vilket har gjort att jag i j mannen inte får skaffa barn just nu då min livmoder inte är som den ska.

    Jag var på ultraljud i dag och det var oförändrat

    Jag får inte bli gravid under dom närmaste månaderna heller. Suck...

    Har försökt i snart ett år

    Börjar bli frustrerad
  • Msofie
    Nathaliekarlsson90 skrev 2020-07-17 06:40:49 följande:

    Hej på er! Igår blev jag otroligt lycklig! Igår plussade jag! :D


    Åh wow stort grattis!
  • Nathaliekarlsson90
    Msofie skrev 2020-07-01 10:06:33 följande:

    Min cykel är 32 dagar och min ägglossning verkar komma mellan dag 15 och 19, olika från månad till månad. Tänker nog även att 10 dagar efter ÄL kan vara i tidigaste laget, har du provat igen? :)


    Hej,

    Vill bara tipsa om en sak. Jag gjorde precis som dig. Tog tester och hade stenkoll. På ägglossning om mens och allt. Sen när det var dags för tredje försöket tänkte jag äh nu skiter jag i det här. Jag låter det ha sin gång. Så jag tog bort apparna och tog inga ägglossningstester eller något. Och igår plussade vi. Jag fick också höra ta det lugnt och tänk inte så mycket. Det är inte lätt men när jag väl bestämde mig att låta det gå sin egen gång då gick det direkt. Ungefär som att kroppen bestämde sig för att bara du tar det lugnt kommer det hända. Hoppas allt går bra för er och att ni plussar snart <3
  • Nathaliekarlsson90
    Eveelina89 skrev 2020-06-28 21:11:53 följande:

    Hej!

    Jag hoppar in här hos er, har försökt aktivt i 4månader ungefär och är skengravid varje månad. Jag tar helt för många test alldeles för tidigt! Hur kan ni hålla er? Hehe.

    Jag fick starkt positivt på ägglossningstestet 18/6 (dag 15) starkare än teststräcket det jag dock tycker är konstigt är att jag har 34 dagar i min cykel men ändå ägglossning dag 15?

    Idag fick jag negativt gravtest, sticka. Är jag helt för tidigt ute? Bör jag vänta ett tag till? Jag börjar faktiskt känna stockningar i brösten, något hårdare, inte lika som vid mens och min mens ska inte komma förrän om drygt 2 veckor. Jag har världens kortaste stubin, blodådrorna på brösten syns tydligare och har även blött näsblod (?).


    Vill bara tipsa om en sak. Jag gjorde precis som dig. Tog tester och hade stenkoll. På ägglossning om mens och allt. Sen när det var dags för tredje försöket tänkte jag äh nu skiter jag i det här. Jag låter det ha sin gång. Så jag tog bort apparna och tog inga ägglossningstester eller något. Och igår plussade vi. Jag fick också höra ta det lugnt och tänk inte så mycket. Det är inte lätt men när jag väl bestämde mig att låta det gå sin egen gång då gick det direkt. Ungefär som att kroppen bestämde sig för att bara du tar det lugnt kommer det hända. Hoppas allt går bra för er och att ni plussar snart <3
  • Nathaliekarlsson90
    Msofie skrev 2020-07-17 08:13:53 följande:

    Åh wow stort grattis!


    Tack för det :) råkade skicka fel till dig tidigare. Skulle skriva Till Evelina! Men hoppas det går bra för er med!
  • Eveelina89
    Nathaliekarlsson90 skrev 2020-07-18 13:43:55 följande:

    Vill bara tipsa om en sak. Jag gjorde precis som dig. Tog tester och hade stenkoll. På ägglossning om mens och allt. Sen när det var dags för tredje försöket tänkte jag äh nu skiter jag i det här. Jag låter det ha sin gång. Så jag tog bort apparna och tog inga ägglossningstester eller något. Och igår plussade vi. Jag fick också höra ta det lugnt och tänk inte så mycket. Det är inte lätt men när jag väl bestämde mig att låta det gå sin egen gång då gick det direkt. Ungefär som att kroppen bestämde sig för att bara du tar det lugnt kommer det hända. Hoppas allt går bra för er och att ni plussar snart <3


    Tack så mycket! Ja om det inte fungerar denna gång så gör vi nog så. Vi hade även svårt att bli gravid med första pojken, 5år, och nu efter 10år har jag endast blivit gravid en gång. Känns ganska hopplöst. Men det är bara att hoppas, men snart lägger vi ner och bara kör efter känsla, det får väl ta den tid som behövs. Tack, och grattis till dig <3
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!