Vilsen82 skrev 2020-01-09 10:46:38 följande:
Nej lite så har vi det här med.
Vi kämpar med samtal utbildningar och kommunikation
Mamman går på något enstaka möte för att avboka dom flesta, ljuger ihop en historia kring vad hon gör där barnen säger tvärt om, går hem o gör som vanligt.
Mamman baktalar oss, i det främsta mig, där barnen visar klart att det mamma sagt är rätt.
För mamma är mamma. Och där kan jag inte stå över. För mamma har ju rätt i barnens ögon.
Oavsett hur mycket min sambo än påtalat för barnen så raserar mamman detta direkt.
O vi hamnar på noll igen.
Dock vill inte min sambo se det hela som ett utanförskap där man blir ledsen och då har svårt för att ha humöret på top, utan tycker att jag borde pressa barnen mer till att vilja vara med
Mig. Och jag säger tvärt om. Att dom får komma till mig men samtidigt visa respekt i vårt gemensamma hem. Som det är nu behandlar man mig som
En städerska, och kräver att pappa ska vara med dom 24/7 där han inte ens får sova med mig utan ska sova med dom.
Du behöver ta hand om dig själv, uppträda helgonlikt men inte rubba på din integritet. En svår balansgång. Du har rätt att respekteras och ha en fin plats i er familj. Barnen ska av vuxna lära sig att fungera me dolika lojaliteter och i olika sammanhang i skilda världar. Det är inte din roll att vara bonusbarnens slav. Barnen är i svår sits, en sorts trauma, och behöver kloka och trygga vuxna som samverkar, men finns det en som baktalar de andra inför barnen så behöver situationen åtgärdas tidigt.
Jag tror att i framtiden blir detta en sorts straffbart brott, men det är långt dit, alternativt är detta en sorts sjukdom eller grav beteendestörning hos en vuxen, övergrepp orsakas ofta av sådana.
.
Din och sambons kärlek vill barnens mamma gärna att den ska raseras. Du och sambon behöver prata ihop er och stå eniga som kloka vuxna inför det här gerillakriget mot er genenskap. Läs på om ämnet. .