Inlägg från: hidden angel |Visa alla inlägg
  • hidden angel

över 80cm i midjemått =hälsofara??!!

såg på "du är vad du äter" idag. O där nämnde de att om man har midjemått över 80cm så innebär det en hälsofara. Seriöst alltså?? Liksom, var ska man mäta sitt midjemått? Där man e som smalast, eller där man e som tjockast?

Jag är 170 lång, väger 57kg, och har ett midjemått(om man mäter där jag e som tjockast) på 79. Och jag har liksom fött barn, o jag anser att jag med tanke på att jag fött barn har en ganska normal mage. Men enligt dem e jag ju fet då, o typ i farozonen??

Jaja, det e väl bara att börja hårdträna då

• Svar på tråden över 80cm i midjemått =hälsofara??!!
  • hidden angel

precis, det e ju det jag menar. jag ser mig inte som tjock. men visst, flytta upp lite läsk o sätta i brösten o som armmuskler, det hade man väl itne klagat på

Men jag bara tycker det låter skumt. för 80 låter ju inte så mycket. inte så det skulel kunna vara fara för det?!

• hidden angel

okey, mäter jag där i stället så har jag 70. Liksom, då har jag istället en fet jäkla bulle under midjan

• hidden angel

myran: den sidan har jag kollat innan o om jag mäter där jag e som fetast (79) så har jag för mycket kroppsfett. men enligt bmi har jag nästan för lite.

Så som sagt.. de där ska man nog itne riktigt lita på.

Önskar dock ändå jag hade min platta mage som jag hade innan jag fick barn. men liksom, det vore väl konstigt om man hade superplatt mage efter graviditet om man inte tränar

• hidden angel

babian: då hade jag 0.74. så det e väl ok

Svar på tråden över 80cm i midjemått =hälsofara??!!