Varför är jag tjock?
Jag räknade hur många kcal som jag behöver på en hemsida. Jag satte vikten på 115, mitt mellan de två svaren jag fick av er. Jag satte längd till 162, vilket det var när jag skaffade mitt senaste pass och jag tror inte jag har blivit längre sen jag var 17. Jag satte aktivitetsnivå till 1,357. Då fick jag 2548 som kcal-intag om jag ska behålla vikten.
Det här är vad jag har ätit idag.
Frukost: 4 skivor rågkaka, 2 skivor salami, messmör, leverpastej.
Lunch: Potatisgratäng och fiskpinnar
Fika på jobbet: 1 chokladmuffins.
Middag: Kycklinggrillkorv, ketchup och rostad lök. Inget börd.
Min app får det till 1670 kcal.
På det så har jag gått 1,2 mil med hunden och det vanliga springet på jobbet.
Det ska bli spännande att ta tag i det här nu och göra mer noggrant. Jag kanske ska sätta upp ett viktmål?
Frukost: 1 macka levainbröd med sallad, skinka och tomat. 1 ägg. 1 skål med hallon och 0,5 procentig naturell yoghurt. Inget eller ytterst lite smör på mackan.
Mellanmål: 1 banan
Lunch: 8 bitar sushi eller 2 potatisar, lax el kyckling och 1 matsked sås. Vatten att dricka
Mellanmål: 1 äpple
Middag: ungsrostade rotfrukter (morot och palsternacka) lax eller kyckling, 1 matsked sås. Ytterst lite olja vid tillagning av rotfrukterna.
Kvällsmat: samma som frukost
Jag har gått ner 12 kg på bara några månader med Viktväktarna och jag har äntligen fattat att ALLT handlar om vad du äter, inte hur mycket du rör dig, om du vill gå ner i vikt.