Varför är jag tjock?
Att du är överviktig kan bero på en massa saker. Dels finns det studier som visar att vi får som ett normalvärde i ungdomen och kroppen försöker sedan hålla sig till det. Man gjorde försök med människor i olika storlekar. Dom fick en kost som gjorde att dom snabbt ökade i vikt. Sen skulle dom efter en period återgå till en kost som skulle göra att dom gick ner. Dom som var smala av naturen gick väldigt lätt tillbaka till smalt men dom som var överviktiga från början fick svårare trots att dom åt lika bra och tränade. Så det är som att kroppen får en målvikt och den är svår att ändra på. Så dels kan det bero på det. Jag tex kan äta rätt så dålig mat och bara gå upp lite. Och jag tappar det fort. Men i ditt fall kan det vara tuffare. Därför ska du inte se ner på dig själv för det kan vara så att det är din ämnesomsättning som gör det svårare för dig. Men med det sagt så handlar det om att förbränna mer än man tar in. Så du måste träna mer än det som du äter. Sen bör du se till att förbränningen fungerar, Du bör inte slarva med frukost, lunch osv. En rejäl frukost är dessutom bra eftersom det får dig mätt men det mesta av frukosten förbränns utan att lägga sig som fett. Sen något du kan testa är högintensiv träning. Dvs träning i intervaller med högt tempo. En annan sak du kan börja med är att kanske göra 25-30 burpes varje morgon. Styrketräning är också bra för får du mer muskler då förbränner du mer.