Inlägg från: Anonym (KlaraS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (KlaraS)

Varför är jag tjock?

Jag äter lchf/keto. Kanske nåt för dig Ts? Om du gillar riktig mat, kött, fisk, kyckling, riktigt fett och goda såser. Ex på vad jag äter (är hyfsat stilla om dagarna, kvinna 37 år, normalviktig):

Frukost 07.00: Gröt gjort på ett ägg, 30 g smör, 1 dl grädde, 2 msk mandelmjöl och 1/2 tsk fiberhusk. Värm i kastrull och rör om. Servera med bär. Kaffe till.

Lunch 12.00: Hemmagjorda hamburgare på 150 g köttfärs, stekta i smör. Salladsblad, rödlök, cheddarost, tomat, saltgurka, ketchup och senap på. Inget hamburgerbröd

Mellanmål: En kopp kamomillte med kokosolja i

Middag 18.00: Kycklinglår i ugn med smör, lök, morot och vitlök i ugnsgormen. Till det blomkålsmos med smör. Hemmagjord gräddsås med soja.

På kvällen lite mer te med kokosolja.

Är supermätt, glad och går ner i vikt!

• Anonym (KlaraS)
    Anonym (För mycket) skrev 2020-01-27 00:28:23 följande:

Du äter för mycket och det måste vara något fel på appen, måste bli mer kalorier. Som referatens: jag är kvinna, nästan 180 cm lång och har ett BMI på 22,5, på en vanlig vardag äter jag:

Frukost: skål med naturell yoghurt och havregryn

Mellanmål (ibland): en frukt

Lunch: Soppa eller sallad

Mellanmål: en frukt

Middag: typ en gryta eller röra m nåt protein och ris/potatis, mkt sällan pasta, eller typ knäckebröd med avokado och yoghurt om jag inte orkar laga mat

På helgerna äter jag lite mer: roligare lunch, kanske tvårättersmiddag eller nåt snacks, mycket sällan socker dock och undviker mjukt bröd.

Styrketränar ett par gånger i veckan.

Om jag åt som du så skulle jag också vara överviktig. Kul? Nja, men jag har bra värden och har lärt mig att anpassa mig efter min förbränning. Du behöver göra samma sak om du vill gå ner i vikt.

Och skulle jag äta som du så skulle jag gå in i väggen.
Svar på tråden Varför är jag tjock?