• Anonym (Sovrum)

    Hur många sovrum eller rum som kan vara sovrum har ni hemma?

    Som titeln - hur många SOVRUM eller rum som kan användas som riktigt sovrum har ni hemma?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många sovrum eller rum som kan vara sovrum har ni hemma?
  • Anonym (2 hus)

    Har 2 sovrum nu, men skulle utan vidare kunna göra 6 rum till sovrum. Kommer dock inte behövas, vi har bara två barn.

  • Anonym (...)

    2 sovrum. Känns lite litet. De som bor är är jag och så två barn (13+3 år) som bor här ca 80% av tiden. 13åringen har lilla sovrummet och jag och 3åringen delar på stora. Jag tänker att vi behöver större om ett par år, och det hade känts bra att ha ett gästrum också. Nu om jag får gäster som inte är familj så får de ta 13åringens rum och så sover 13åringen i min dubbelsäng med mig. Om min mamma kommer på besök så sover hon i dubbelsängen och jag sover med 13åringen i dess rum (har rätt stor säng) eller så i soffan. Inte helt optimalt. 

  • Anonym (trångt)

    2 små sovrum, vi bor 1 vuxen och 3 barn. Det lite större (ca 10-11 kvm) delar pojkarna på och dottern har det lilla som är ca 7-8 kvm. Jag sover i vårt lilla vardagsrum (ca 3*3,5 m). Vi skulle behöva minst 1, helst 2 sovrum till men det finns inte möjlighet till det. Fungerar inte alls bra, grabbarna kan inte dela och bråkar hela tiden men jag kan inte flytta på ett par år. 

  • Anotherone

    Om man bortser från rum som kan delas, att det "går" att sova i vardagsrummet mm så har vi 3 sovrum. Ett används idag som kontor/gästrum och två som sovrum.

  • lövet2

    5 sovrum, men vi har bäddsoffa i allrummet uppe och så går det att sova i förrådsdelen om det behövs sovplatser till tillfälliga gäster.

  • fluu

    Tre, varav två används som sovrum. Det andra rummet är förvaring/gym/tvättrum.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Hmm)

    Ok - radhus, sover i ett och junior i ett varannan vecka.
    Finns två rum till som lätt kan bli ett.
    Föör många rum - jag vet men trivs i huset.

  • Flikkan92

    Vi har 4 barn (1 gemensamt, sambon har 3 sen innan). Vårt gemensamma och 1 av hans barn bor här på heltid. Dom andra 2 kommer någon helg då och då och på lov. Alla barn har varsitt rum och vi föräldrar har ett. Sedan har vi ett rum till som kan göras om till sovrum om man nu skulle vilja. Vi bor på 210kvm och har då 6 sovrum.

Svar på tråden Hur många sovrum eller rum som kan vara sovrum har ni hemma?